Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Az A320neókat nem érinti a 737 MAX hajtóműproblémája

Nem érinti a LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépeket a Boeing 737 MAX-ek LEAP-1B hajtóműveinél felfedezett hiba.

Felfüggesztette a 737 MAX repüléseket a Boeing

Felfüggesztette a Boeing a 737 MAX-okkal történő repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM problémát talált.

Az A321neo-plus lehet az Airbus válasza a Boeing 797-re

A 757-es gyártósor leállítását követően az amerikaiak részéről parlagon hagyott szegmensben bontakozik ki a két nagy gyártó közti küzdelem új frontvonala.

Megkezdte az első A320-as gyártását az Airbus amerikai üzeme

Az Alabama állambeli Mobile-ban működő Airbus gyáregység eddig 27 darab keskenytörzsűt adott át, azonban azok mind a hosszabb törzsű A321-es változatok voltak.

Airbus vs Boeing: magára talált Toulouse

Az előző havi botrányos adatok után márciusban kicsit összekapta magát az Airbus a rendeléseket figyelembe véve, meg is előzte a Boeinget.

Forró üzemanyaggal is jól működik az A350-1000-es

A tesztgép tartályait több mint 43 Celsius fokos hőmérsékletű üzemanyaggal töltötték fel, hogy teszteljék a forró éghajlatú reptereken történő üzemelést.

Végrehajtotta első repülését a Comac C919

Sikeresen végrehajtotta szűzrepülését Sanghajban az új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörsű utasszállító, a Comac C919 prototípusa.

Marad a havi hat példánynál az A330-as gyártása

Mégsem növeli az A330-asok gyártási rátáját az Airbus, mert 2019-ig így "egészséges" a még legyártandó megrendelésállomány.

Pénteken emelkedhet először a levegőbe a Comac C919

A kínai gyártású új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörzsű utasszállító repülőgép első felszállását május 5. péntekre tervezi a gyártó.

Újabb tesztgépek kellenek az MRJ programhoz

Újabb tesztgépekre és vagy 500 további repült órára van szüksége a Mitsubishinek az MRJ típus berepülési programja során.

Alkatrészeket gyártana Irán az Airbus-nak és az ATR-nek

Az Iran Air európai járatokra küldi új A330-asait, mégse veszi meg a Turkish által lemondott Boeing 777-est. Ám az ország Airbus- és ATR-alkatrészeket gyártana.

Életképes lehet a használt A380-asok piaca

Az Airbus szerint afrikai, kínai és közel-keleti légitársaságok lehetnek a használt A380-asok kialakuló piacának ügyfelei.

Tovább gyűrűzik az Airbus A320neo hajtóműgondja

Főképp a Pratt&Whitney-hajtóművek problémái miatt több Airbust később vesz át a Spirit és a JetBlue. A Pratt közölte, sikerült az egyik gondot megoldani.

Dömpingárakkal vádolja a Boeing a Bombardiert

Panaszt nyújtott be az Egyesült Államokban a Boeing, mert szerinte a kanadai Bombardier dömpingárakon kínálja a C-Series típusait.

Növekvő árbevétel, feleződő üzemi eredmény az Airbusnál

Hét százalékkal növelte bevételét az Airbus, de a kiigazított üzemi eredmény így is a felére csökkent az első negyedévben. Az adózott eredménnyel nincs gond.

CS100: Megvan az engedély a meredek megközelítéshez

A kanadai és az európai hatóságok kiadták a Bombardier CS100-as típusának a London City és hasonló reptereken történő üzemeléshez szükséges bizonyítványt.

Kevesebb bevétel, jobb üzemi és adózott eredmény a Boeingnél

Bár kevesebb árbevételre tett szert a Boeing az első negyedévben az előző évihez képest, üzemi és adózott eredménye így is jobb lett, mint 2016-ban.

Már Párizsban bejelentheti a Boeing a 737-10X-et

A Reuters szerint a Boeing már a nyári párizsi légi szalonon, a Le Bourget-n bejelentheti a 737-es leghosszabb, 10X változatát.

Elég jól fog kinézni a BelugaXL

Hatalmas mosolyt rajzol az európai repülőgépgyár az első új generációs - mérete és formája miatt is figyelmet érdemlő - BelugaXL szállítógépeinek orr részére.

A 737-esek negyedét a nagyobb variánsokból adná el a Boeing

A Boeing szeretné, ha 737-eseinek negyedét a nagyobb variánsokból adná el, ehhez azonban nem csak a 10-es verzió kell, de több száz 9-est is el kell még adni.

Szeptemberre csúszhat az A330neo első felszállása

Komoly késésben az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű szélestörzsű A330neo típusának programja.

Megvan a tizenkettedik A350XWB üzemeltető

Átvette első A350-900 XWB repülőgépét a dél-koreai Asiana Airlines, mely a típus tizenkettedik üzemeltetője lett.

Több ponton módosultak az új generációs 777-es méretei

Újabb részleteket tett közzé a Boeing a három év múlva forgalomba álló új generációs 777-9-esről, melyből sok érdekes paraméter derül ki a típusról.

Átadta az első A321neót az Airbus

Az A320neo típuscsalád hosszabb törzsű változatának első üzemeltetője az Alaska Air csoporthoz tartozó Virgin America lett.

Több száz mérnököt küld el a Boeing

Több száz mérnököt küld el a Boeing még ebben az évben, de a mintegy kétezer fős idei létszámcsökkentés mellett további költségcsökkentésre is szükség van.
Hirdetés
Translate »