Ismét csökkenti az A380-asok gyártási rátáját az Airbus
Nincs új vevő az A380-asra, újra csökkenteni kell a kibocsátást, kevesebb mint egy óriásgép készülhet havonta. A Singapore négy kivont gépére a bontó várhat.
Tovább csúszik a Norwegian első 737 MAX gépének átadása
A típus első európai üzemeltetője a Norwegian Air Shuttle csak június végén veheti át az első, új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű repülőgépét.
Magyarország is érdeklődik az orosz MC-21 iránt
Magyarország, India és Banglades is érdeklődik az új orosz utasszállító, az Irkut MC-21-es típus iránt, mely múlt héten hajtotta végre szűzfelszállását.
Megérkezett Toulouse-ba az első Beluga XL orr-része
A 8,2 tonnás, 12 méter hosszú és 4 méter széles orr részt egy Airbus A300-600ST Beluga szállította Tolulouse-ba.
Luxusautó-belsővel is rendelhetők az Airbus ACJ319-esek
Az autóiparból ismert Pagani stúdió megalkotta az egyik legkülönlegesebb repülőgépbelsőt: így néz ki az Airbus ACJ319neo Infinito.
Késik az Airbus az Ethiopian A350-eseivel is
Tíz darab A350-900-asát később veheti át az Ethiopian az Airbus beszállítói körének késései miatt, így a légitársaság átalakítani kényszerül terveit.
Repült az orosz Irkut MC-21-300 prototípusa
Végrehajtotta első repülését az orosz Irkut MC-21-300 repülőgép prototípusa, a gyártó sikeresnek minősítette a szűzrepülést.
Ülőhelyszám-háború a Bombardier és a Boeing vitájában
A kanadai CSeries miatt ellehetetlenülhet a 737 MAX 7 a Boeing szerint. Ám a Delta Air Lines közölte: nem véletlenül vettek CSeriest a kis 737-es helyett.
Levegőben a Lockheed Martin LM-100J prototípusa
Végrehajtotta első repülését a Lockheed Martin LM-100J kereskedelmi célú szállítógép prototípusa a Georgia állambeli Marietta repülőteréről.
Csak 2018 közepére készül el az Airbus A330neo
A TAP vezetője közölte, csak 2018 közepén vehetik át bevezető légitársaságként első A330neo-jukat, így a jelek szerint a program fél éves csúszásban van.
C929: Orosz-kínai szélestörzsű jöhet a piacra
Az orosz UAC és a kínai Comac egy szélestörzsű repülőgép fejlesztését jelentette be, az első példányt 2027-ben szállíthatják le.
Üzleti verzióban is elérhető lesz az Airbus A330neo
A keskenytörzsűek és az A350-es, A380-as típusai mellett az Airbus az új generációs hajtóművekkel szerelt A330neo-ból is elérhetővé teszi az üzleti-VIP verziót.
Tovább csökkent az A319neo megrendelésállománya
Az Avianca öt darab Airbus A319neo helyett A320neo-t kér, és lehetséges, hogy a Frontier egyetlen darabot sem vesz majd át a típusváltozatból.
Hibásak a Bombardier Pratt&Whitney-hajtóművei is
Módosítani kell a Bombardier CSeries-típusain is néhány alkatrészt a Pratt-hajtóművekben, amely hátráltatja a gyártás felfuttatását is.
Már gurulási teszteket végez az új orosz utasszállító
Túl van az első gurulási próbákon az új orosz gyártású Irkut MC-21-300 repülőgép prototípusa.
Újra felszállhatnak a 737 MAX repülőgépek
Néhány napos kényszerszünetet követően felfüggesztette a Boeing a 737 MAX repülési tilalmát.
Először indult hosszútávú útra utasokkal tele az A350-1000
Több mint 300 utassal indult 12 órás repülőútra az A350-1000-es tesztpéldánya, az utasok feladata az volt, hogy a gép összes fedélzeti rendszerét próbálják ki.
Kínában nyit átadóközpontot a Boeing
737-es átadóközpontot nyit Kínában a Boeing, a kínai Comac gyártóval közösen üzemeltetett egységbe a gyártási folyamat utolsó fázisait is áthelyezik.
Az A320neókat nem érinti a 737 MAX hajtóműproblémája
Nem érinti a LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépeket a Boeing 737 MAX-ek LEAP-1B hajtóműveinél felfedezett hiba.
Felfüggesztette a 737 MAX repüléseket a Boeing
Felfüggesztette a Boeing a 737 MAX-okkal történő repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM problémát talált.
Az A321neo-plus lehet az Airbus válasza a Boeing 797-re
A 757-es gyártósor leállítását követően az amerikaiak részéről parlagon hagyott szegmensben bontakozik ki a két nagy gyártó közti küzdelem új frontvonala.
Megkezdte az első A320-as gyártását az Airbus amerikai üzeme
Az Alabama állambeli Mobile-ban működő Airbus gyáregység eddig 27 darab keskenytörzsűt adott át, azonban azok mind a hosszabb törzsű A321-es változatok voltak.
Airbus vs Boeing: magára talált Toulouse
Az előző havi botrányos adatok után márciusban kicsit összekapta magát az Airbus a rendeléseket figyelembe véve, meg is előzte a Boeinget.
Forró üzemanyaggal is jól működik az A350-1000-es
A tesztgép tartályait több mint 43 Celsius fokos hőmérsékletű üzemanyaggal töltötték fel, hogy teszteljék a forró éghajlatú reptereken történő üzemelést.
Végrehajtotta első repülését a Comac C919
Sikeresen végrehajtotta szűzrepülését Sanghajban az új generációs hajtóművekkel felszerelt, keskenytörsű utasszállító, a Comac C919 prototípusa.