Újabb gondok az A320neo-család Pratt&Whitney hajtóműveinél
Az A320neo repülőgépek új generációs Pratt&Whitney-hajtóműveinél eddig ismert hibák mellett egy új probléma merült fel, a hatóságok vizsgálatokat rendeltek el.
Egerben gyártanak Airbus és a Bombardier repülőgép-alkatrészeket
A RUAG Aerostructures cég új egri repülőgépalkatrész-gyárában az Airbus és a Bombardier gépeihez készítik majd a géptörzsek középső részét, a szárnyvégeket.
Megszerezte a légialkalmassági engedélyt a CFM-hajtóműves A321neo
Sikeresen lezárult a CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A321neo típus tesztelési programja.
Lejtmenetbe kapcsolt az Airbus: eltűnt a profit több, mint fele
Erős lejtmenetbe kapcsolt az Airbus: kicsivel nagyobb árbevétel, kisebb értékű megrendelés és lényegesen kisebb eredmény jellemezte a cég 2016-os gazdálkodását.
Airbus A320 – már 30 éve a levegőben!
Pontosan harminc éve, 1987. február 22-én emelkedett először levegőbe az európai repülőgépgyártó legsikeresebb típuscsaládjának első példánya.
Bemutatta a 10-es Dreamlinert a Boeing
Bemutatta a legnagyobb, 10-es 787 Dreamlinert a Boeing, a szűzrepülés dátuma egyelőre ismeretlen, forgalomba jövőre állhat az új variáns.
Airbus vs Boeing: a harc folytatódik, január Amerikáé
Tavaly elkezdtük és idén is folytatjuk a géprendelések és átadások összehasonlítását. Január nagyon lapos volt, de a Boeing több gépet adott el és szállított le
A Wideroe lesz az Embraer E190-E2 indító légitársasága
A norvég regionális Wideroe légitársaság lesz a brazil Embarer új generációs gépének, az E190-E2-nek az indító légitársasága.
Bevásárolt a Boeingnél a Singapore Airlines
Nagybevásárlást tartott a Singapore Airlines a Boeingnél, összesen 39 darab szélestörzsű gépre adtak le rendelést, a szingapúri cég is 777X üzemeltető lesz.
A320neo-kat is összeszerel majd a kínai Airbus-üzem
Nagy szüksége van az Airbusnak a kínai Tiencsinben és az amerikai Mobileban működő gyártósorok kapacitására, hogy utolérje magát a keskenytörzsű átadások terén.
Pofon: Törölte két A380-as megrendelését az Air France
Törölte két darab Airbus A380-asra szóló megrendelését az Air France, új megrendelés nincs a típusra, lassul a gyártás és jönnek az első használtak is a piacra.
Egy újabb 747-8-as ügyfelet vesztett a Boeing
Kedvezőtlen döntés a Boeing 747-8-asoknak: a nigériai Arik Air törölte két utasszállító példányra szóló megrendelését, inkább 787-9-eseket kér helyette.
Gondban a Boeing a 777-es generációváltása miatt
Kevés megrendelés és közben a magas árak jelentenek kihívást a Boeing 777-es típusának generációváltásánál.
Tényleg a Norwegian lesz a Boeing 737 MAX bevezetője
Májusban veheti át az első Boeing 737 MAX 8-asát a Norwegian, így vélhetően tényleg a norvég fapados lesz az indító légitársaság, nem az amerikai Southwest.
IndiGo festést kapott a Qatar Airways lemondott A320neója
Legalább egy, a Qatar Airways számára legyártott és már a dohai légicég festését viselő A320neo repülőgépet átfestettek az indiai fapados színeibe.
Romlott a Boeing pénzügyi helyzete 2016-ban
Romlott a Boeing pénzügyi helyzete 2016-ban az előző évihez képest, nem csak bevételből volt kevesebb, de az üzemi és adózott eredmény is rosszabb lett.
Visszaestek az ATR eladásai 2016-ban
Harminchat repülőgépet adott el és nyolcvanat adott át 2016-ban az ATR, de így is dominálja a saját szegmensét a francia gyártó.
Újabb két évet csúszik a japán regionális utasszállító
Újabb két éves késést jelentett be a Mitsubishi a MRJ regionális jet programját illetően, a típus forgalomba állítását 2018 helyett 2020-ban tervezik.
Három hónapot csúszik az első A350-1000-es átadása
A hosszabb XWB indító légitársasága, a Qatar Airways július helyett októberben veheti át a nagyobb férőhelyes Airbus A350-est az európai gyártótól.
A tervezettnél előbb átvenné Boeing 777-9-eseit a Qatar
Ha a Boeing előbb elkészül az új generációs Boeing 777-9-es típussal, a Qatar Airways akár előbb átvenné az általa megrendelt példányokat.
Elérte céljait 2016-ban a brazil Embraer
108 kereskedelmi repülőgépet és 117 business jetet adott át a brazil repülőgépgyártó tavaly, decemberben a norvég Widerøe rendelt az új generációs E-Jetekből.
Hosszabb lehet a Boeing 737 MAX, de nem eléggé
Kiderült néhány részlet a Boeing 737 MAX 10X-ről és arról, hogy a gyártó több légitársasággal tárgyal a program elindításáról, a típus 2020-ra lehet kész.
Felzárkózik az Airbus, de gyártásban még a Boeing vezet
Összehasonlítottuk a két legnagyobb repülőgépgyártó 2016-os teljesítményét az értékesített, illetve legyártott példányok alapján.
Gyártási hiba miatt kellett átvizsgálni több Superjetet
Több Szuhoj SuperJet-100-as repülőgépet hetekre ki kellett vonni a forgalomból, miután meghibásodásokat észleltek a vízszintes vezérsík bekötési pontjaiban.
Sikeres évet zárt az Airbus 2016-ban
A beszállítói problémák által okozott nehézségek ellenére az átadások és a megrendelések terén sikerült elérnie a kitűzött céljait az európai repülőgépgyárnak.