Airbus: ha lesz is, 2022 előtt nem valószínű az A380neo
Az Airbus szerint 2022 előtt nem valószínű, hogy bemutatkozhat az A380-as felújított változata.
Megkapta a típusengedélyt az A320neo CFM hajtóműve
Az amerikai és az európai légügyi hatóságok egyszerre adták ki az Airbus A320neo CFM LEAP-1A típusú hajtóművének típusengedélyét.
Megkezdte az új motor tesztjeit az Airbus Helicopters
Megkezdte az új, nagy kompressziójú motor tesztjeit, az első repülés fél órás volt
Aerion AS2: Szuperszonikus gép hipergazdagoknak
Megvan az első vásárló: az üzleti repülőgépek bérbeadásával foglalkozó Flexjet vállalat megrendelést adott le az Aerion AS2 típusú sugárhajtású repülőgépre.
Airbus: A320neo átadás decemberben
Az Airbus szerint tudják tartani a menetrendet és decemberben átadják a Qatar Airways-nek az első A320neót Toulouse-ban.
Boeing 757-utód: akár kétezer is elkelhet
Bár a Boeing még messze van attól, hogy elindítsa a 757-es utód fejlesztését, abban biztosak, hogy több mint ezer darabra lehet igény.
Mégtöbb Airbus-alkatrész készülhet Magyarországon
Új gyártócsarnokot épített az Airbusnak is dolgozó Diehl Aircabin Hungary Kft. Nyírbátorban, ahol az A350 XWB és az A380 típusokhoz is készülnek alkatrészek.
MRJ: kell, vagy nem kell?
Japánban felszállt a Mitsubishi regionális gépe, de kérdés, hogy meddig szárnyalhat a telített regionális piacon.
Újabb 30 darabbal nőtt az Airbus keskenytörzsű-rendelésállománya
A vietnami Vietjet légitársaság harminc darab A321-essel növelte meg korábbi megrendelését, melyből 9 a jelenleg, 21 pedig már az új, A321neo változatra szól.
Levegőben az MRJ prototípusa
Szerdán reggel végrehajtotta szűzrepülését az új japán regionális utasszállító repülőgép első prototípusa.
Megörökli az A330neo az A350 XWB fekete keretes pilóta-ablakait
Az Airbus A350 XWB repülőgépekhez hasonló pilótafülke ablakokkal készül majd az újrahajtóművezett A330neo - jelentette be az Airbus Dubajban.
Airbus: 2460 gépre lesz szükség a Közel-Keleten
Az Airbus becslései szerint a Közel-Keleten a következő húsz évben 2460 kereskedelmi repülőgépre lesz szükség a nagy utasforgalom kielégítésére.
Ötvenöt darabbal bővült az A321neo rendelésállománya
A Koeran Air 30 darabot, az Asiana Airlines pedig 25 darabot rendelt az európai repülőgépgyártó legnagyobb egyfolyosós típusának "neo" változatából.
Lassan kész a Bombardier CS100, az Air Baltic indítja a 300-ast
Hamarosan finisbe ér a kanadai Bombardier CSeries programja: a 100-as verzió tesztjei rövidesen befejeződnek, a 300-asra megtalálták az indító légitársaságot.
Levegőben az A350-1000 XWB hajtóműve
Megkezdte a Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtómű repülési tesztjeit az Airbus. A hajtómű az európai gyártó egyik A380-as tesztgépén emelkedett levegőbe.
Boeing: 3100 új gép kell a Közel-Keletre
A Boeing szerint a következő húsz évben 3100 új kereskedelmi repülőgépre lehet igény a Közel-Keleten.
Airbus dilemma: melyik óriás legyen még nagyobb?
Fontos lépés előtt áll az Airbus, hamarosan döntést kell hoznia, hogy az A350-es, vagy az A380-as kapacitását bővíti.
Elkészült a kínai gyártású Comac C919 prototípusa
A Commercial Aircraft Corporation of China átlal gyártott C919-es prototípus hosszú késéseket követően készült el, 2016-ban emelkedhet a levegőbe először.
Újabb hatalmas Airbus rendelés Kínától
A kínai repülőgép beszerzéseket felügyelő állami vállalat lehívta a nyáron 30 darab A330-asra formált opcióját és még 100 darab A320-ast is rendelt.
Még egy A320-as szerelősort visz Hamburgba az Airbus
Az európai repülőgépgyár 2019 közepétől havi 60 darab A320-as előállítására készül, ezért van szükség Hamburgban egy újabb szerelősorra.
Leszállította a CFM a 737 MAX hajtóműveit
Megkapta a Boeing a 737 MAX prototípusához gyártott új LEAP-1B hajtóműveket, amellyel még közelebb kerültek a gép idén év végére tervezett kigördítéséhez.
Veszteséggel zárta a harmadik negyedévet az Embraer
A brazil repülőgépgyár 109 millió dollár veszteséggel zárta a harmadik negyedévet annak ellenére, hogy árbevétele magasabb volt, mint egy évvel korábban.
Felvillanyozta a 737 MAX prototípusát a Boeing
Összefoglaló az amerikai repülőgépgyár idei harmadik negyedévének legfontosabb eredményeiről. Terítéken a 737 MAX, 767, 787, 747-8 és a 777X programja is.
Megmutatta az új generációs E-Jetet az Embraer
Az idei Embraer Operators Conference legfőbb látványossága a készülőben lévő E-Jet E2 prototípus végszerelő soron történő megtekintése volt.
Felszerelve: A350-1000XWB hajtómű az A380-ason
A leendő legnagyobb A350-es Rolls-Royce hajtóműve egy A380-800-as prototípuson fog először a levegőbe emelkedni az ellenőrző tesztek elvégzése érdekében.