Átadta az első, Kínában összeszerelt A321neót az Airbus
Elkészült az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A321-es az Airbus tiencsini összeszerelő üzemében, a gépet már át is adták a kínai Juneyao Airlinesnak.
Jobban viselik majd a poros körülményeket a CFM LEAP hajtóművek
Az Indiában és Közel-Keleten felmerült meghibásodások miatt módosít új generációs hajtóművei egyes alkatrészein a gyártó.
Újra átadhat Dreamlinereket a Boeing
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) közlése szerint folytatódhat a 787-esek átadása, miután a februárban felmerült adatelemzési hibát sikerült tisztáznia a gyártónak.
Harminc éve repül az Airbus A321-es
Ma három évtizede, 1993. március 11-én emelkedett először a levegőbe az Airbus A321-es, amely kis példányszámban gyártott variánsból az európai gyártó legsikeresebbje lett.
Szétbontották a Mitsubishi Spacejet prototípusát
Az amerikai Moses Lake repülőtéren szétbontották a Mitsubishi Spacejet egyik ott tárolt tesztpéldányát, miután végleg lezárták a típus fejlesztési programját.
Derűlátó a jövőt illetően a Lufthansa Technik
A cég növelte bevételeit és eredményét, és várakozása szerint bár a karbantartási piac idén meghaladja a válság előttit, az ellátási láncok problémái és a munkaerőhiány továbbra is nehézséget okoznak.
Alig tízéves Boeing 787-eseket bontanak szét
Az egykor a Norwegian flottájában szolgáló, két darab 8-as Dreamlinert elemeire szedik, és számos részegységét alkatrészként értékesítik majd.
Újra felfüggesztette a 787-esek átadását a Boeing
Az amerikai gyártó ideiglenesen ismét leállította a Dreamlinerek átadását, a repülőgépek elülső nyomástartó válaszfalát érintő elemzési és dokumentációs hiba miatt.
Továbbra is a vártnál hamarabb mennek tönkre egyes LEAP hajtóművek
A korábban becsültnél több karbantartást igényelnek az extrém körülmények között üzemeltetett CFM LEAP erőforrások.
Harminc éve szállt fel először a McDonnell Douglas MD-90
Ma három évtizede, 1993. február 22-én hajtotta végre szűzrepülését a DC-9 és MD-80-as típuscsalád még tovább korszerűsített és legnagyobb befogadóképességű tagja.
Speciális szerkezetjavítást hajtott végre az Aeroplex
Egy Airbus A320-as pilótafülkéje ablakkeretének repedése miatt nem mindennapi feladatot végeztek el a magyar karbantartócég szakemberei.
Hajtómű-szerelőknek nyitott képzési központot a Lufthansa Technik
Hamburgban hozott létre a karbantartó cég képzési központot, amely 7,5 millió eurós beruházással ezer szakembert képez a következő években repülőgép-hajtóművek javítására.
Az Airbus 720 kereskedelmi gép átadását tervezi ebben az évben
Közzétette 2022-es pénzügyi eredményeit az Airbus, amely tavaly 661 repülőgépet adott át, a cégcsoport bevétele 58,8 milliárd euró volt, adózott nyeresége pedig 4,2 milliárd.
Új festőműhellyel bővült az Aeroplex
A helyszínen csúcstechnológiás festőkamra, festékkeverő konyha és elszívós csiszolóasztal biztosítja a még magasabb minőségű kivitelezést és a gyorsabb teljesítést.
Végleg leállította a Space Jet fejlesztési programját a Mitsubishi
A japán gyártó nem folytatja a regionális repülőgéptípus évek óta húzódó fejlesztési és tanúsítási programját.
Megegyezéssel zárult a Qatar Airways és az Airbus vitája
Megállapodott a repülőgépgyártó és a légitársaság az A350-esek festési hibáiról kialakult jogvitában, az érintett példányok javítása folyamatban, de a részletek titkosak.
Átadta az utolsó 747-est a Boeing
Az amerikai gyártó január 31-én átadta az utolsó, 1574. legyártott Boeing 747-est, ezzel 55 év után leállt az ikonikus típus programja.
Több tízezer dolgozót venne fel idén az Airbus és a Boeing
Mindkét nagy gyártó jelentős bővítést tervez, az új repülőgépek iránt növekvő kereslet miatt főként a gyártás terén, de mérnöki és fejlesztési pozíciókra is toboroznak, a Boeing pedig új 737 MAX gyártósort nyit Everettben.
Elkezdődött a Boom Supersonic gyárának építése
Letették a Boom Supersonic gyárának alapkövét Észak-Karolinában, ott történik majd az Overture típus összeszerelése mellett a gépek tesztelése és a vevőknek történő átadás is.
Idén is ellátási problémákra számít a Pratt & Whitney
A hajtóművekhez használt fémalkatrészek 2023-ban is hiánycikkeknek számítanak majd, a gyártási ütemtervek ennek ellenére várhatóan tarthatók.
Ötmilliárd dolláros veszteséget hozott össze tavaly a Boeing
Bár 2022 végére sikerült újraindítani a 787-esek átadását, a 737 MAX családé pedig felpörgött, a két fő üzletág gyenge teljesítménye miatt ismét súlyos mínuszban zárta az évet az amerikai gyártó.
Folytatódik a harc az A350-esek festési hibái körül
A Qatar Airwaystől bizonyítékot kért be a bíróság arról, hogy tényleg a katari hatóság parancsolta földre az érintett példányokat, eközben az Airbus változtatott a típus villámcsapás elleni védelmén, de tagadja, hogy a vita miatt.
Kísérleti repülőgépet épít új generációs szárnytervéhez a Boeing és a NASA
Karcsúbb és a jelenlegieknél jóval nagyobb fesztávolságú merevített szárnyakhoz fejleszt demonstrátort a repülőgépgyártó a NASA által támogatott projektben.
5G tűrő magasságmérővel kell felszerelni a kereskedelmi gépeket Amerikában
Az FAA folyamatosan vizsgálja az 5G hálózatok hatását, azonban a zavartűrő magasságmérők használatát 2024-től kötelezővé teszi az érintett mintegy 8000 repülőgépen.
Közel 4 év után újra felszállt a 737 MAX Kínában
A China Southern Airlines Boeing 737 MAX 8-asa Kanton és Csengcsou között teljesített utasszállító járatot pénteken, ezzel úgy tűnik, véget ért a típus 2019 márciusa óta tartó repülési tilalma az országban.