travelAIR Légiutazási magazin

Légitársaságok fedélzeti termékei, szolgáltatásai, kabintermékek, fedélzeti szórakoztatórendszerek, repülőterek szolgáltatásai, exkluzív várók, loungeok, repülőtéri vásárlási lehetőségek, repülős utazási és úticél ajánlók, repülőjegy vásárlási tippek/trükkök, törzsutas programok, légitársaságok üzletszabályzatai, kártérítés és egyéb szabályok.

Szűkülő lábhely: az eltűnt centiméterek nyomában

A hatvanas évektől mostanáig jelentősen csökkent az üléssorok közti távolság a hosszú távú járatok turista osztályán, de a gyártók szerint a modern székeknél ez nem is érzékelhető.

Hatvan éve tört ki a transzatlanti szendvicsháború

A széles tömegek által használt economy class, azaz turista osztály 1958-ban jelent meg a repülőgépeken, vitát kiváltva az amerikai és az európai légitársaságok között a fedélzeti ellátásról.

Kabinbemutató: még több Alaska Airlines-t!

Európában az a fajta szolgáltatás, amit az Egyesült Államokban az Alaska Airlines kínál talán a Norwegian részéről ismert, de a nagy európai légitársaságok igazán körülnézhetnének a seattle-i cégnél.

Évforduló: tíz éve sms-ezhetünk repülés közben

Kitalálnád, mennyi ideig tartott a leghosszabb mobilbeszélgetés egy Emirates-gép fedélzetén? És összesen mennyit telefonálnak az utasok a felhők felett? Ma tíz éve vált elérhetővé a repülés közbeni mobiltelefonálás, elsőként az Emirates gépein.

Kabinbemutató: LOT Boeing 787 premium economy

Kipróbáltuk a LOT Dreamlinerének premium economy kabintermékét. Ár/érték arányban verhetetlen, a szórakozásért kicsit izzadni kell.

Átmenetileg nem szállít állatokat gépei rakterében a United

Az elmúlt hetekben történt állatokkal kapcsolatos incidensek miatt belső vizsgálatot indított, és átgondolja állatszállítási szabályait a United Airlines.

Alig két óra alatt Tokióból New Yorkba lehet „utazni”

Sajátságos ötletet találtak ki Japánban, ahol a dolgozók nem nagyon járnak szabadságra: egy repülőgépkabinnak berendezett szobában megidéznek egy hosszú távú járatot, légiutas-kísérőkkel, fedélzeti kiszolgálással együtt.

Biometrikus azonosítást vezet be Los Angelesben a Lufthansa

Arcfelismerésen alapuló beszállítórendszert vezet be Los Angelesben a német légitársaság, melynek segítségével 20 perc alatt beszállíthatják egy A380-as összes utasát.

Sűríti a 777-eseinek székezését a Cathay Pacific is

Csatlakozva a több légitársaságnál tapasztalható lépéshez, a hongkongi cég is átalakítja a 777-eseinek turista osztályát: a 9 üléses sorokat 10 székesre sűrítik.

Elpusztult a kutya, amit a légiutaskísérő a fej feletti poggyásztartóba tetetett

A hordozótáska kilógott a folyosóra, ezért a légiutaskísérő arra utasította az utast, hogy helyezze az állatot a fej feletti poggyásztartóba. Az utas eleget tett a kérésnek, azonban a repülőút végére az állat elpusztult.

Nem árusít több cigarettát a KLM

Július elejétől nem kapható majd cigaretta a KLM járatainak fedélzetén.

Deluxe osztály a TUIfly Dreamlinerein

Új ülőhely kategóriát vezet be belga és holland bázisú Boeing 787-esein a TUIfly, a cég ezért újra székezi öt Dreamlinerést.

Jetlag-csökkentő ételek a Qantas maratoni járatán

Különleges összetevőkkel készül az időzóna-váltás negatív hatásait csökkentő ételsor az ausztrál légitársaság hamarosan induló Perth-London közvetlen járatára.

Megújult az Emirates Boeing 777-200LR gépeinek fedélzete

A Boeing 777-200LR gépek megújult fedélzetén teljesen kicserélték a business osztályt és a turista osztályon is új üléseken repülhetnek az utasok.

Különleges álom: Dreamliner a Qatar Airways budapesti járatán

Az új generációs szélestörzsű Boeing 787-8 Dreamliner a Qatar Airways fedélzeti berendezésével a megszokottnál magasabb kategóriájú utazási élményt kínál, de ha szeretnéd élvezni a kilátást, ne a 34. sorba foglalj ülőhelyet az álomgépen.

Wizz Tours: Róma, Barcelona és Milánó a kedvenc tél végi úticélok

A február-márciusi tengerparti pihenésekben pedig a Kanári-szigetek és Málta vezeti a toplistát a Wizz Tours felmérése szerint.

Gulyás, töltött káposzta és dobostorta a budapesti Emirates-járatokon

Hagyományos magyar fogások által inspirált ételek, a magyar légiutaskísérők és a magyar filmek várják az Emirates budapesti utasait.

A TOP10 dubaji látnivaló ott élő magyarok ajánlásával

Az Emirates Dubajban élő magyarok segítségével gyűjtötte össze, mi az, amit magyar szemmel ajánlanak a városba látogatóknak.

Külön repülőjegyet is vett a pávájának, mégsem utazhatott a madár

Egészségi és biztonsági okok miatt nem engedték meg egy amerikai művésznek, hogy felvigye magával a United Airlines egyik járatára a terápiás háziállatként vele utazó páváját.

Automatikus utasfelvétellel teszi jobbá a repülést a Lufthansa

A Lufthansa utasai 23 órával indulás előtt automatikusan megkapják okostelefonjukra beszállókártyájukat – anélkül, hogy bármit kellene tenniük az utasfelvételhez.

Hamburgerrel és fánkkal frissül az Air France À la Carte kínálata

A hamburger francia marhából készül, ementáli sajttal és Bearnaise szósszal.

A mesterséges intelligenciát hívja segítségül a KLM

Annyira sok kérdést tesznek fel az utasok és ügyfelek a KLM ügyfélszolgálatának a közösségi médiában és az egyéb chat alkalmazásokban, hogy a cég kénytelen az egyszerűbb kérdések megválaszolását robotokra (vagy más néven chatbotokra) bízni.

Hétfőtől változnak meg a Ryanair kézipoggyász szabályai

Hétfőtől, vagyis 2018. január 15-től lépteti életbe a Ryanair a kézipoggyászokra vonatkozó új, szigorúbb szabályzatát.

Nem lesznek dönthetők az ülések a British új Airbusain

Nem lesz lehetőség vitázni a személyes tereken: mozdíthatatlan támlájú székek lesznek a British A320neo és A321neo gépein.

Íme a megújult British Airways fedélzeti kiszolgálás

A British Airways ígéretéhez híven megújítja a fedélzeti kiszolgálást a hosszútávú járatokon: négyfogásos menük lesznek és a legtöbb járaton újra lesz második fő étkezés, a rövidebbeken pedig "kiadós snack" várja majd az utasokat.
Hirdetés

Néhány hasznos infó, mielőtt repülőre szállsz

Translate »