A LOT vezérigazgatója szerint a vártnál is jobban teljesítenek az új Budapest-New York és Budapest-Chicago járatok, az üzemben csak a Dreamlinerek hajóműveit érintő meghibásodás okoz némi fennakadást.
Rafal Milczarski, a társaság vezérigazgatója erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Sydneyben megrendezett éves találkozóján beszélt lapunknak. Elmondása szerint folyamatosan zajlik a magyar légiutas-kísérők felvétele, bár konkrét számot nem mondott, csak annyit: hetven magyart szeretnének foglalkoztatni.
Az üzemelés rendben megy a repülőtér, a földi kiszolgáló részéről is, nehézséget csak az jelent, hogy a LOT Dreamlinereit is érinti a Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművekkel kapcsolatos műszaki probléma. Lapunk eddig egy járattörlésről tud, amelyet műszaki meghibásodás okozott.
Rafal Milczarski korábban az AIRportalnak azt mondta, szeretne magyar üzemelési engedélyt szerezni, ezzel kapcsolatban álláspontja továbbra is változatlan: bár egyelőre a légitársaságnak nincs rá szüksége a jelenlegi üzemeléshez, de a közeljövőben mindenképpen kérni fogják a magyar üzemeléshez szükséges engedélyeket.
Jelezte továbbá: még nem született döntés a további ráhordó járatok elindításáról, de terveik már vannak, ezekről azonban nem nyilatkozott, mindössze bizakodását fejezte ki, mondván, a régióban hatalmas potenciál van, amelyet szeretnének kihasználni.
Az emelkedő üzemanyagárakkal kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, számukra a stabil, kiszámítható árszint lenne a legelfogadhatóbb. Hangsúlyozta emellett, hogy szerinte a mostani drágulás csak a spekulációnak köszönhető, figyelembe véve a bekerülési költségeket az olajárnak 50-60 dollár között kellene lennie hordónként.
A menetrendben egyelőre nem terveznek változásokat, bár folyamatosan elemzik a helyzetet, de a magyar piacra allokált kapacitás nagyban függ attól is, hogy a túlzsúfolt varsói repülőtéren hogyan tudják megoldani az üzemelést.
A LOT az interjút követően szándéknyilatkozatot írt alá az El Al izraeli légitársasággal, amelynek szövege szerint a felek codeshare megállapodásra törekednek. A szövegből azonban kiderül, hogy ezzel egy olyan keretmegállapodás jön létre a két légitársaság között, amely – konkrétumokat nem említve – ennél jóval szorosabb együttműködést is lehetővé tesz a cégek között.