A Reuters szerint a Boeing már a nyári párizsi légi szalonon, a Le Bourget-n bejelentheti a 737-es leghosszabb, 10X változatát, bár hivatalos döntés egyelőre nem született erről. A hírügynökség viszont úgy tudja, közel a végleges döntés.

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

Iparági források szerint a Boeing azért pörgette fel hirtelen a 10X projektet, mert az Airbus az A321-es neo változatával szinte letarolta a piacot.

Sőt, úgy tudni, a Boeing végül megtalálta a megoldást a hosszabb törzshöz már rövid futószárak meghosszabbításának problematikájára is, ráadásul a 2020-as bemutatkozás sem kerül veszélybe és még a költségek sem szállnak el.

Forrásaik ugyanazt a felfüggesztési rendszert említették, amit pár napja a Boeing is megpendített: a 777-es és a 787-10-eséhez hasonló rendszert alkalmaznának. A rendszer egyik eleme, hogy a futószárakat teleszkópos rendszer nyújtanák meg, majd visszahúzáskor akkora méretűre megy össze, ami belefér a 737-esnek eredetileg tervezett futómű gondolába. Ezzel megoldható lehet a tailstrike, azaz a farok földhöz csapásának problematikája is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanezek a források azt mondták, a Boeing ezer darabot szeretne eladni a nagyobb 737-esekből, amely nagyjából megegyezik azzal a pár nappal korábbi, hivatalos kijelentéssel, amely szerint a 737-eladások 20-25 százalékát tehetik ki a nagyobb befogadóképességű, 9-es és 10-es verziók. A 737 MAX-okból eddig 3700 darabot vásároltak.

A Reutersnek nyilatkozó Boeing-szóvivő spekulációnak minősítette a híreket és leszögezte: eddig semmilyen bejelentés nem történt a géppel kapcsolatban.