A hongkongi légitársaság 35 példányra bővítette rendelésállományát a még tanúsításra váró és jelentős csúszásban lévő típusból, a gyártó egy ötödik géppel erősítette meg a tesztflottát.
További 14 darab Boeing 777-9 utasszállítót rendelt a Cathay Pacific, a még 2013-ban leadott rendelésével együtt így már 35 darabot állíthat fogalomba a még tanúsítás előtt álló, új generációs szélestörzsű típusból, emellett 7 példányra vételi jogot is szerzett. A megállapodás értéke listaárakon 8,1 milliárd amerikai dollár.
A 13 510 kilométer maximális hatótávolságú repülőgépekkel hosszútávú hálózatának megerősítését, és a jelenlegi 35 darab 777-300ER gépe leváltását tervezi a légitársaság. A korábbi rendelésből az első példány 2027-ben, a mostani megállapodásban megrendeltek pedig 2034-től kezdődően állnak forgalomba a légicégnél.
A típus a Cathay Pacific flottamodernizációs és fenntarthatósági céljait is hatékonyan támogatja a korábbi modelleknél 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag fogyasztásnak és károsanyag-kibocsátásnak, valamint a 40 százalékkal mérsékeltebb zajterhelésnek köszönhetően.
A Boeing 777-9 típus tanúsítása jelentős csúszásban van, a tavaly megkezdett hatósági berepülési program felgyorsítása érdekében kedden egy ötödik tesztpéldányt is forgalomba állított a gyártó. Az N2007L lajstromjelű, teljesen fehér festésű 777-9-es augusztus 5-én hajtotta végre első repülését.
A Boeing 777-9-es a legnagyobb két hajtóműves utasszállító, kétosztályos elrendezésben 426 utas szállítására lesz képes. A gyártó 777-8 típusjellel egy kisebb befogadóképességű, de nagyobb hatótávolságú variánst és annak alapjain 777-8F áruszállító változatot is tervez.
A Boeing még 2013-ban indította el a típus programját, de egyebek mellett a GE9X új generációs hajtóműnél felmerült technikai kihívások is hátráltatták a fejlesztést. A típus 2020. január 25-én hajtotta végre szűzrepülését.
A berepülési és tanúsítási program a 737 MAX katasztrófák következményeként, valamint a Boeing gyártási és minőségi gondjai kapcsán szigorodó hatósági követelmények miatt jelentős csúszást szenvedett. Az indító légitársasággá előlépett Lufthansa és a legnagyobb vevő Emirates sem számít 2026 előtt az első megrendelt példányok átadására.