A Dubai Airshow első napján az amerikai gyártóé és a dubaji légitársaságé volt a főszerep, utóbbi a teljes flottáját ingyenes Starlink internetkapcsolattal szereli fel.

Az Emirates és a Boeing 65 darab 777-9-es megrendeléséről állapodott meg a Dubai Airshow első napján, listaáron 38 milliárd USA-dollár értékben. A 777X típus legnagyobb ügyfele a korábbi rendeléseit is beleértve már 270 példányra szerződött.

A megrendelés remekül jön most az amerikai gyártónak, mert a típus tanúsításának nemrég bejelentett, 2027-re történő csúszása miatt éppen a múlt hónapban volt kénytelen 33 példányt törölni a rendelésállományából.

Az Emirates közlése szerint a mostani megállapodás erős támogatást nyújt a gyártó számára, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készítsen egy még nagyobb befogadóképességű változat fejlesztésére.

Forrás: Boeing

A légitársaság ugyanis opciót szerzett arra, hogy a most megrendelt gépekre vonatkozó rendelést akár a leendő 777-10-esre váltsa, ha az megvalósul, de a rövidebb törzsű és nagyobb hatótávolságú -8-as változatra is konvertálhatja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ahmed bin-Szaíd Al-Maktúm, a légitársaság vezérigazgatója kiemelte: az Emirates arra sarkallja a gyártókat, hogy tervezzenek nagyobb kapacitású repülőgépeket, tekintettel a légiforgalom várható növekedésére és a repülőterek szűkös kapacitásaira.

Az Emirates flottájában jelenleg 116 Airbus A380-as, 13 A350-900-as, 119 Boeing 777-300ER és 10 777F áruszállító repül. Utóbbiból a társaságnak még tízre, A350-esből 52-re van megrendelése. Emellett 35 Boeing 787-es és az említett 270 Boeing 777X érkezik a flottába.

Kapcsolódó hír, hogy az Emirates bejelentette:
2027 közepéig a teljes flottáját, beleértve a régebbi 777-eseket és A380-asokat is, felszereli a Starlink nagy sebességű, vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító technológiával, amelyet minden utas ingyenesen vehet majd igénybe a fedélzeten.

Az első repülőgép, egy Boeing 777-300ER már a jövő héten forgalomba áll, és a légitársaság havonta 14 gépét szereli fel a technológiával, az A380-asoké 2026 februárjában indul.

A nap másik kedvező híre az amerikai gyártó számára, hogy az Ethiopian Airlines 11 darab Boeing 737-8 (MAX) repülőgépre szóló opcióját véglegesítette, az Air Senegal pedig kilenc 737-8 (MAX) repülőgépre adott megrendelést, és további hatra opciót szerzett.

A Flydubai bejelentette, hogy a két éve megrendelt harminc Boeing 787-9 Dreamlineréhez a GE Aerospace GEnx hajtóműveket választotta. Azért döntöttek emellett a Rolls-Royce Trent 1000-esek helyett, mert jobb a tartósságuk különösen a forró és poros környezetben, ahol a légitársaság üzemel.

Nem maradt megrendelés nélkül az Embraer sem a légiszalon első napján, a svájci Helvetic Airways még három E195-E2-est kért, és további ötre opciót szerzett, az elefántcsontparti Air Côte d’Ivoire pedig négy E175-ösre írt alá szerződést a brazilokkal.

Az Airbus a légiszalon első napján nem jelentett be üzletet.