Továbbra is küzd a szükséges mennyiségű LEAP-1B szerkezetek leszállításával a francia-amerikai CFM, mert nem tud lépést tartani a Boeing összeszerelési ütemének növekedésével.

Míg az Airbus A320neo típuscsaládhoz készülő új generációs LEAP-1A típusú hajtóműveket már ütemterv szerint adja át a repülőgépgyártónak a CFM, a rivális Boeing 737 MAX-ok LEAP-1B szerkezetéből még mindig nem tud elegendő mennyiséget átadni – írja a Flightglobal.

A GE és a Safran közös vállalkozása mintegy három hetes elmaradásban van az ütemtervhez képest, most már hetente 20 LEAP-1B-t adnak át a Boeing számára, de ezt 30-ra kell növelni az év közepéig.

Nehezen fut fel a gyártás (Fotó: CFM)

A francia Safran vezérigazgatója, Philippe Petitcolin a cég pénzügyi eredményeiről tartott beszámolón elmondta, hogy az A320neók LEAP-1A típusaiból elérték a szükséges mennyiséget, hetente 15-16 darabot adnak az Airbusnak.

Ismert, ez a hajtómű csak a neo-flotta egy részére kerül, mert a keskenytörzsű gépcsaládra Pratt&Whitney is szállít erőforrást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel szemben a Boeing 737 MAX-okon csak a LEAP-1B érhető el. A gyártó folyamatosan növeli a repülőgépek összeszerelési ütemét, és a CFM ezzel egyelőre nem tud lépést tartani. A múlt év végére elérték a 16-18 darabot, míg a Boeing 20 példányt várt volna el. A helyzetet nehezíti, hogy az igazgató közlése szerint még mindig görgetik maguk előtt azt a késést, amelyet a LEAP program halmoztak fel.

Ez nagyjából 70 hajtóműnek felel meg, amit a második negyedévre szeretnék ledolgozni. Ismert, nagyjából két éve az is kiderült, hogy e 737 MAX-okra szánt LEAP-1B erőforrásokkal is műszaki problémák vannak, ezért egy ideig a típus nem is szállhatott föl.

A LEAP-változatok gyártása folyamatosan növekvő arányban veszi ki a részét a CFM gyártósorán: míg 2017-ben 459 darabot, tavaly már 1118-at szereltek össze. Párhuzamosan ezzel a régebbi CFM56-osokból a 2017-es 1444 helyett tavaly már csak 1044-et készítettek (ezek például a 737 Next Generation típuscsalád gépein és az A320 család régebbi hajtóműopciós változatain működnek).

Az eredményekhez tartozik, hogy 2018-ban a CFM összesen 3211 LEAP hajtóműre szerzett megrendelést.