Bár az amerikai és európai hatóságok számos változtatást kértek a gyártótól, két jelentős, USA-beli pilótaszakszervezet még több módosítást szeretnének a Boeing 737 MAX képzési anyagaiban.
Az Aviation Week arról számolt be, hogy a 63 ezer pilótát tömörítő, USA-beli Közforgalmi Pilóták Egyesülete (ALPA) részletesebb és szerteágazóbb képzést szeretne a Boeing 737 MAX változaton, hogy a pilóták jobban megismerhessék az átesésvédelmi (MCAS) és a repülésirányító rendszerek működését.
Az egyesület azt is szeretné, ha az időszakosan ismétlődő képzéseken is lennének az MCAS működésével kapcsolatos feladatok, nem csak a típustanfolyamon, így a pilóták folyamatosan tudnák gyakorolni a teendőket.
A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) a javaslatában egyelőre csak a kötelező szimulátoros átképzést írta elő, ennek során több olyan gyakorlatot is végeznek a pilóták, amely az MCAS hibás működése esetén alkalmazandó.
A javaslathoz az ALPA hivatalos kommentárt fűzött, amely szerint a 737-es pilóták évtizedek alatt berögzült eljárásrendet használnak, úgyhogy semmire sem lenne elegendő, ha csak egyszer, egy szimulátoros átképzésen találkoznának az új ellenőrzőlistával és másfajta teendőkkel.
Hasonló változtatást szeretne az American Airlines pilótáit képviselő Allied Pilots Association (APA), amely pedig a vízszintes vezérsík rendellenes megfutása esetén alkalmazott ellenőrzőlisták gyakorlását tenné a képzések gyakoribb részévé.
Mint arról korábban beszámoltunk, az FAA és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség várhatóan ebben a hónapban adja ki újra a 737 MAX tavaly márciusban visszavont légialkalmassági engedélyét. A hatóságok emellett kötelező szimulátoros és elméleti képzést írtak elő a MAX-en szolgálatot teljesítő pilótáknak.