A növekvő utasforgalom miatt információk szerint négy vagy akár nyolc Airbus-óriásgépét is újra üzembe állíthatja a Lufthansa, de alternatívaként Boeing 777-300ER-eket is beszerezhet.
Miután Carsten Spohr cégvezér múlt hónapban kinyilvánította, hogy ha az utasforgalom erőteljesen bővül, akkor végszükség esetén elgondolkodnak néhány leállított Airbus A380-as gépük ismételt üzembe vételéről, most belsős informátorok szerint egyre közelebb lehet ez a lépés – írja az aero.de portál.
Ezek alapján 3 plusz egy tartalék, vagy akár 6 plusz két tartalék példány is újból utasokat szállíthat.
A járvány kitörése után a Lufthansa mind a 14 A380-asát leállította, közülük 6-ot vissza is ad idén az Airbusnak. A gépek letárolva állnak jelenleg, és már korábban is felmerült, hogy néhányat visszaállít a forgalomba a cég, majd ezt rendre cáfolták.
Most azért tűnik mégis valószínűnek, mert a belsős forrás szerint olyan erőteljesen növekedik az utasok száma, főleg a tengerentúli, ezen belül is a transzatlanti járatokon, hogy szükség lenne a kapacitásnövelésre.
Elmondta, hogy a Lufthansa három forgatókönyvet vázolt fel a járvány utáni helyreállásra, ám mára az optimista, legintenzívebb forgalomnövekedés bizonyul valósnak.
A portálnak a cég csak annyit reagált a hírre, hogy Carsten Spohr legutóbbi, májusi nyilatkozata óta nincs változás az elképzelésekben.
Mindeközben a lap arról is értesült, hogy alternatívaként Luftansa-felsővezetők a Boeing háza táján érdeklődnek 4-6 darab, más légitársaságok által lemondott 777-300ER beszerzéséről.
A típus nem lenne idegen a cégcsoporttól, hiszen a Swiss több példányt is üzemeltet, valamint az Austriannél is repül korábbi 777-200ER változat.
Az A380-asok üzemeltetőinek köre az elmúlt két évben jelentősen megritkult. Legutóbb a China Southern, az egyetlen kínai üzemeltető jelentette be, hogy végleg kivonja az óriásgépeit. Az A380-ast a koronavírus miatt több légitársaság is idő előtt leállította, mára az Emirates-en kívül csak a Qatar Airways, a British Airways, a Qantas, a Singapore Airlines, a Korean Air, az Asiana Airlines és az All Nippon Airways (ANA) tartja forgalomban.