Sajtóértesülések szerint a kínai légügyi hatóság jóváhagyta a Boeing 737 MAX-ok átadásait, ám az ország gazdasági felügyeletének minden egyes példányt engedélyeznie kell.
Az Air Current szaklap az ügyet ismerő forrásaira hivatkozva hozta nyilvánosságra, hogy a Boeing kulcsfontosságú lépést tett afelé, hogy újraindíthassa a 737 MAX repülőgépek átadásait a kínai üzemeltetőknek.
A szállításokat a típus két katasztrófáját követően, 2019-ben függesztették fel, az újraindításhoz szükséges engedélyt a kínai légügyi hatóság (CAAC) az értesülés szerint december első felében megadta az amerikai gyártó számára, ugyanakkor minden átadáshoz a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) egyedi jóváhagyása kell.
A Reuters megkereste a CAAC-t és az NDRC-t az ügyben, ám azok nem kommentálták az értesülést, és a Boeing sem közölt részleteket.
A 737 MAX módosításai után az ellenőrző repüléseket 2021-ben megkezdte a kínai hatóság, a típus már átvett példányainak újbóli forgalomba állítását viszont csak 2023 elején engedélyezték az országban. Az új gépek átadása több mint négy éve leállt, emiatt rengeteg elkészült gép várakozik átadásra a gyártó telephelyein, egyes példányok újraértékesítését korábban a Boeing kilátásba is helyezte.
A járvány és a kínai zéró-covid politika évei alatt az ázsiai ország légitársaságainak nem is volt szüksége az új gépek nyújtotta többletkapacitásra. A kínai belföldi és nemzetközi légiforgalom idei erőteljes fellendülésével azonban ez a helyzet gyökeresen megváltozott. Az engedélyek megszerzését a két ország közötti politikai és kereskedelmi feszültségek is hátráltatták, vélhetően emiatt van szükség arra is, hogy az átadásokat továbbra is egyedileg jóvá kell hagynia a kínai gazdasági csúcsszervnek.