Cargo-divíziója értékesítéséről döntött az Asiana Airlines, hogy ezzel tegye lehetővé a Korean Airrel történő fúzió európai versenyhatósági jóváhagyását.
Fájdalmas lépésre szánta el magát az Asiana Airlines igazgatósága, amely hosszú huzavona után végül november 2-án hagyta jóvá, hogy eladják egy másik dél-koreai légitársaságnak az áruszállító üzletágat.
A divízió értékesítése egy korrekciós intézkedési terv része, amelyet az európai szabályzóhoz nyújt be a légitársaság annak reményében, hogy így az végre áldását adja az Asiana Airlines és a Korean Air egyesülésére.
A 2020-ban bejelentett felvásárlás a versenyhatósági jóváhagyások hiányában húzódik, immár legkorábban csak 2024-ben zárulhat le. Az európai jóváhagyás érdekében emellett több nagy európai repülőtéren meglévő résidőről is le kellene mondania a légicégnek a riválisok javára.
Az Asiana áruszállító flottájában jelenleg összesen 11 repülőgép teljesít szolgálatot, tíz Boeing 747-400F és egy 767-300ERF.
Amint korábban megírtuk, az európai uniós mellett meg kell szerezni az amerikai és a japán versenyhatóságok jóváhagyását is, tizenegy ország már meglévő engedélye mellé.