Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.

A tervekről Guillaume Faury, a cég vezérigazgatója beszélt a harmadik negyedéves pénzügyi jelentés utáni, befektetőknek tartott webkonferencián.

A legnépszerűbb típuscsalád, az A320-as gyártását még ebben az évben emelik, és 2023 nyarára havonta 65 készül majd, az A220-asból és A350-esből havi 5 helyett 6, az A330-asból pedig 2 helyett 3 összeszerelését tervezik 2023 elejétől.

Forrás: Airbus

A Bombardier-től átvett regionális A220-assal kapcsolatban Guillaume Faury jelezte, hogy 2025-re 14-re növelik a havi gyártási rátát, ehhez Mirabelben új végösszeszerelő üzemet építenek.

Az A320-as típuscsaládról a vezérigazgató azt mondta, minden nappal nagyobb az igény, ezért terveznek akár havi 70 fölötti gyártási rátával is, hozzátéve: 2023-ra már nincs szabad gyártási kapacitásuk ezekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Elmondta azt is, hogy a napokban érkeznek meg a fő egységek Toulouse-ba az első extra nagy hatótávú A321XLR-hez, és megkezdődik a példány végösszeszerelése.

Több befektető is a legyártott, de át nem adott repülőgépek számáról érdeklődött, mivel a kimutatások szerint az Airbus többet gyártott le, mint amennyi végül az üzemeltetőkhöz került. Guillaume Faury szerint folyamatosan csökken ezek száma, jelenleg „jóval száz alatti”.

Forrás: Airbus

Az Airbus az év első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi 2,6 milliárd eurós veszteség után 2,6 milliárdos adózás utáni nyereséget tudott elkönyvelni, a bevételek 17 százalékkal 35 milliárdra nőttek.

Az év első kilenc hónapjában 424 repülőgépet adott át a gyártó, lemondásokkal együtt 133 példányt értékesített, fele annyit, mint tavaly. A vállalat szerint tartható az év elején kitűzött cél, és át tudnak adni 600 példányt.

A pénzügyi előrejelzést felfelé módosította a cég, a kedvező anyagi helyzet miatt 4,5 milliárd euró üzemi eredményt várnak az év végére.