Az Air France-KLM és a Lufthansa-csoport bejelentette, hogy részesedést vásárolna a portugál légitársaságban, de iparági források szerint az Iberiát és a British Airwayst is irányító IAG Holding szintén a kérők között lesz.
A Lufthansa-csoport november 20-án hivatalosan is jelezte érdeklődését a portugál kormánynál a TAP Air Portugal kisebbségi részesedésének megszerzése iránt, egy nappal azt követően, hogy az Air France-KLM vezetője közölte: cége bejelentkezett a privatizációs folyamatba.
A portugál állam a légitársaság 44,9 százalékát kívánja értékesíteni egy szakmai befektető számára. További 5 százalékos részvénycsomagot a TAP dolgozói számára tartanak fenn, így az állam a tranzakciót követően is többségi tulajdonos marad.
Az érdeklődőknek november 22-ig kell regisztrálniuk, az első, nem kötelező érvényű ajánlatokat 2026 áprilisának elejéig nyújthatják be, döntés pedig a nyár folyamán várható.
A TAP erős járathálózattal rendelkezik Európa és Brazília, illetve az egykori portugál gyarmat afrikai országok között, ami mindegyik érdeklődő légitársasági csoport számára stratégiai lehetőségekkel kecsegtet.
A Lufthansa közölte, hogy Lisszabont a csoport atlanti hubjává fejlesztenék, amennyiben sikerül a részesedés megszerzése, de hasonló terveket vázolt fel az Air France-KLM is.

A közelmúltban a Lufthansa-csoport, az Air France-KLM, valamint a British Airwayst és az Iberiát is tulajdonló International Airlines Group (IAG) egyaránt jelezte elméleti érdeklődését a privatizáció iránt. Utóbbi egyelőre nem közölte hivatalosan, hogy részt vesz-e a folyamatban, de iparági információk szerint szintén be fogja adni jelentkezését.
Az előző kormányzat már 2023-ban elindította a privatizációt, ám a kabinet lemondása és az átláthatóság hiánya miatti elnöki vétó következtében az új kormányra maradt a folytatás, amely augusztusban jelentette be, hogy újraindítja a folyamatot.
A légtársaságot előzőleg 2015-ben egyszer már eladta Portugália, ám 2020-ban visszaállamosították, majd több alkalommal is állami segítségre szorult a járvány évei alatt, és szerkezetátalakítási programot is kénytelen volt végrehajtani, azonban ennek köszönhetően a 2022-es évet már nyereséggel zárta.
A TAP 2024-ben több mint 16 millió utast szállított 99 repülőgépből álló fő flottájával, és mintegy 8000 munkavállalót foglalkoztat. A légicéghez tartozik a 19 géppel rendelkező, regionális járatokat üzemeltető TAP Express leányvállalat.
























