Némileg módosított, de nem ULR változatú A350-1000-essel pályázik az Airbus a Qantasnál, mivel állításuk szerint a típusvariáns kisebb módosításokkal is képes lesz az ausztrál légitársaság elvárásait teljesíteni.
Marisa Lucas-Ugena, az Airbus egyik marketingvezetője a Runway Girl Networknek nyilatkozva hivatalosan is bejelentette, hogy az A350-1000-est ajánlották az Alan Joyce vezette légitársaságnak a Project Sunrise nevű tervének, a többek közt a London és Sydney közti, közbenső leszállás nélküli járatok megvalósításához.
Korábban csak nem hivatalos információk voltak arról, hogy a típus ULR, vagyis ultrahosszú járatokat teljesíteni képes verzióját hoznák létre a pályázathoz, ezt most Marisa Lucas-Ugena részben cáfolta.
Azt mondta, az A350-1000-est elég csak kisebb mértékben átalakítani, hogy megfeleljen az ausztrálok elvárásainak.
A típusváltozat képes lesz 380 utast szállítani közel 8700 tengeri mérföld (16 100 kilométer) távolságra, ehhez elég megnövelni a legnagyobb felszállótömeget, plusz üzemanyagtartályok beépítésére nincs szükség.
A marketingvezető megjegyezte, hogy ezeket egyébként is végrehajtották volna, mivel minden egyes terméküket folyamatosan továbbfejlesztik.
A Sydney-ből és Melbourne-ből New Yorkba és Londonba irányuló járatokra az Airbus mellett a Boeing is pályázik, az eddigi információk szerint a 777-8-as verziót ajánlották a Qantas figyelmébe.
Bár az amerikai gyártó a tervezetthez képest későb tudja az első felszállást végrehajtani a hajtóművek és a géptörzs problémái miatt, a Qantas megrendelése a Boeing szerint még akár segíthet is a gép időbeni leszállításában.
Ezzel kapcsolatban a Reuters hírügynökség azt jelentette, hogy a Qatar Airways, amely 10 példányt rendelt a Boeing 777-8-asból, megfontolja, hogy elálljon az ügylettől.
Akbar Al-Baker vezérigazgató azt mondta: ha a 8-as és 9-es triplahetes nagyon hasonló üzemelési eredményeket produkál, akkor megfontolják, hogy a 8-as verziókat 9-esekre vonatkozó megrendelésre konvertálják.
Ez hatalmas döfés lenne a Boeingnek, mivel a Qatar Airways-en kívül egyelőre csak az Emirates rendelt 777-8-ast, 35 darabra vonatkozó szerződésük van.