A kapitány és az első tiszt közti korkülönbség, valamint az, hogy előbbi semmibe vette utóbbit, hozzájárult ahhoz, hogy az Air India Express egyik gépe egy vízelvezető árokba került Kocsín városának repterén.

A Hindustan Times beszámolója szerint az eset még 2017 szeptemberében történt az Air India Express IX452-es, Abu Dzabi és Kocsín közti járatán, amelyen egy férfi kapitány és egy nála 30 évvel fiatalabb, 13 ezerrel kevesebb repült órával rendelkező női első tiszt teljesített szolgálatot.

A  VT-AYB lajstromú Boeing 737-800-as landolás után már a kapu felé tartott, de az esős időjárás és a késő éjjeli időpont miatt rendkívül rosszak voltak a látási viszonyok. A gép gurulás közben egy nyitott vízelvezető árokba hajtott, az orrfutója kitörött, de szerencsére a 102 fedélzeten tartózkodó közül senki sem sérült meg.

Az indiai hatóságok vizsgálatot indítottak, és az elsődleges megállapítás szerint a baleset főként időjárási okok miatt következett be.

Azt a most nyilvánosságra hozott végső jelentés tárta fel, hogy a kapitány viselkedése is jelentősen hozzájárult a balesethez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ebben az áll, hogy a járatot teljesítő gépet a kapitány vezette a baleset idején, a landolás után az első tiszt azt kérte, guruljanak nagyon lassan, mert alig lehet látni a futópálya jelzéseit, és marshaller autót kellene kérni.

Erre azonban a kapitány nem reagált, ellenben elvétette az irányt, az F jelű gurulóút előtt mintegy 90 méterrel már elfordította a gépet, így a Boeing egy nyílt vízelvezető árokba gurult.

A kapitány ezután megpróbált a tolóerő növelésével kijönni az árokból, bár az első tiszt kérte, hogy ne tegye, végül a mutatvány nem sikerült, mert a balesetben összecsuklott az orrfutó és a gép a hajtóműveken támaszkodott, de a főfutók is a vízelvezetőben voltak.

A jelentés megállapította, hogy a kapitány korábban kétszer pozitív alkoholtesztet produkált, emiatt 2016-ban három hónapra fel is függesztették a szakszolgálati engedélyét. Elmondása szerint az előző járat teljesítése után éjjel nem tudott aludni, a hangrögzítőn is többször hallani lehetett, hogy ásít repülés közben.

A hatóságok ezek után azt javasolták az Air India Express-nek, hogy ne osszon be ekkora kor- és tapasztalatbeli különbséggel két pilótát, a tanácsot a légitársaság – mint írták – megfogadja és bevezeti.