A Reuters szerint az Airbus elbukta a Boeinggel szembeni harcát a Unitednél, az amerikai légitársaság az A330-asok helyett további Dreamlinereket vásárol majd. A hurok egyre szorosabb az Airbus körül, áprilisban az American döntött a Dreamlinerek mellett az Airbusok helyett.

A hírügynökség az ügyet jól ismerő, névtelenséget kérő forrásaira hivatkozva írt arról, hogy bár hivatalosan még nem közölték, de az Airbus elhasalt a Boeinggel szemben a United flottacsere programjában. Bár egyébként sem Toulouse volt nyeregben, a chicagói légitársaság már vásárolt korábban 787-eseket, ebből maradt meg opciója.

A United 50 darab 767-esét szeretné lecserélni, és bár ehhez az Airbustól nem kért, de kapott ajánlatot, ezzel akarták megelőzni, hogy a légitársaság éljen opciós jogával. A húzás azonban nem jött be, mert a Boeing a United számára mindenben kedvezőbb ajánlatot tudott tenni az Airbusnál.

Az érintettek nem reagáltak a hírügynökség megkeresésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus úgy tűnik már mindennel próbálkozik, hogy megrendelőt találjon a hamarosan forgalomba álló, és eddig elég halványan fogyó A330neóira. Egyes források szerint a jövő évi gyártási slotok közül 15 még betöltetlen.

Bár az Airbusnak sikerült 214 darabot eladnia az A330neóból, legnagyobb megrendelője, a 66 darabos megrendeléssel bíró Air Asia vezetője, Tony Fernandez azt közölte, elgondolkodtak rajta, hogy a megrendelést lemondják, és helyette Dreamlinereket vásároljanak.

Emellett az iráni atommegállapodásból való kilépés is nagyon rosszul jött ki az A330 programnak, mivel 28 gépre szóló megrendelést kötött le az Iran Air. A kisebb, -800-as változatra egyetlen vevő sem maradt.

Az Airbus már csak azért is hadakozik egy új megrendelőért, mert bár az A330neo olcsóbb, mint a Dreamliner, a lízingcégeknek viszont az alacsonyabb példányszám miatt drágább lehet a finanszírozása. A bankok ugyanis extra felárat számolnak fel a kisebb példányszámú, tehát nagyobb kockázatot rejtő típusok után.