Hivatalosan is lemondta függőben lévő, 8 darab Airbus A380-as repülőgépre vonatkozó megrendelését a Qantas, azonban az ausztrál légitársaság ezzel egyidejűleg azt is közölte, hogy a meglévő 12 példányát hosszú távon kívánja üzemeltetni. A bejelentés nem okozott meglepetést, de az időzítése fontos jel lehet.

Forrás: Qantas

A légitársaság közlése szerint a Qantas és az Airbus között lezajlott tárgyalások után immár hivatalos a döntés, hogy a 2006-ban megrendelt nyolc darab A380-as repülőgépre nem tart igényt a cég.

A Qantas közleménye ugyanakkor hozzáteszi, hogy az év közepén megkezdik a meglévő példányok kabinjának felújítását, amelyeket a cég hosszabb távon is a flottájában kíván tartani.

A Qantas London-Heathrow, Los Angeles, Dallas-Ft Worth, Singapore és Hong Kong irányába repül az A380-as típussal.

Az Airbus várhatóan a február közepén kiadásra kerülő januári megrendelési adatokban szerepelteti majd a lemondást a Flightglobal információi szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Újabb szög az A380-as koporsójában

A bejelentés nem okozott meglepetést, mert a plusz nyolc példánnyal a Qantas már egy ideje nem számol a flotta és útvonal tervei között.

Ugyanakkor a törlés időzítésének fontos üzenete lehet az A380-as típus jövőjét illetően.

Mint megírtuk, az Airbus éppen a napokban közölte, hogy tárgyalnak a típus legnagyobb üzemeltetőjével, az Emirates légitársasággal az A380-as rendelésről.

Sajtóinformációk szerint a típus gyártósorának további működését bebiztosító tavaly aláírt, 36 darabos megrendelését részben, vagy egészben lemondhatja és új generációs kéthajtóműves típusokat kérhet helyettük a dubaji légicég.

Az új generációs, kisebb méretű kéthajtóművesek és az ultrahosszú útvonalak felé fordul a Qantas

A Qantas közlése szerint az újabb Boeing 787-9 Dreamlinerek érkezésével folytatódik a Boeing 747-esek kivonása, a légitársaság három 747-400 és hat 747-400ER repülőgépétől válik meg folyamatosan.

Az ausztrál cég jelenleg nyolc 787-9-est üzemeltet és további hat példányra rendelkezik szerződéssel, amelyeket a 2019 év vége és 2020 év vége közötti időszakban ad át számára a gyártó. Az új generációs szélestörzsűek első sorban a Perth-London és a Melbourne-Los Angeles útvonalakon teljesítenek közvetlen járatokat.

Amint korábban megírtuk a Qantas további ultra hosszú járatokat tervez Ausztrália keleti partjáról Londonba és New Yorkba 2022-23 környékén. A ‘Project Sunrise’ kezdeményezés keretében a légitársaság ez év végéig tervezi, hogy a még hosszabb útvonalak teljesítésére képes, a speciális igényeknek megfelelően módosított repülőgépeket rendel. A választási lehetőségek között az új generációs Boeing 777-8X és az A350-1000 ULR változata szerepelnek.

Forrás: Qantas