Az Airbus szeretné, ha az amerikai hatóság az A321neo teljesítménye alapján hagyná jóvá az A321XLR típus gyors süllyedési képességét.
Az európai gyártó indoklása szerint a nagy hatótávolságú és az alap változat között aerodinamikai eltéréseknek minimális hatása van a vészsüllyedés során – tudta meg a Flightglobal.
Az eredeti A321neo repülési tesztjei alapján a típusnak 12 ezer méteres magasságból 3000 méterre történő süllyedéshez mindössze 2 perc 40 másodpercre van szüksége.
Az XLR változat nagysebességű repülési teljesítményének javításához megváltoztatták a törzshöz közeli fékszárnyak profilját, optimalizálták a has borítását és a csűrők mozgását, valamint újratervezték a fékszárnyat mozgató mechanikák takarását is.
Az Airbus szerint a hosszútávú variánsnak így tiszta konfigurációban a szárny feletti jobb áramlás miatt 0,7 százalékkal kisebb a légellenállása. Mindez egy vészsüllyedés esetén jelentősen megváltozik, mivel az áramlásrontó lapok nyitása miatt jelentősen nő a légellenállás.
A gyártó szerint ezért a módosítások nem változtatják meg jelentősen a süllyedési képességet, így ebből a szempontból a típusváltozatok gyakorlatilag egyformának tekinthető.
Kiemelik továbbá, hogy az alap és XLR verzió a vészsüllyedés végrehajtásához ugyanolyan repülésvezérlő és nyomásszabályozó elemekkel rendelkezik, ugyanazok a sebességi megkötések, a hajtóművek, ezért a vonatkozó előírások tekintetében a hosszútávú változatnak is meg kellene kapnia ugyanazt a megfelelőségi státuszt.