Nem szándékozik szakítani az A320neóval a hajtóműproblémák ellenére a Qatar Airways. A nemrég megrendelt Boeing 737MAX repülőgépek nem ezek helyett érkeznek majd: egyrészt a flotta bővítése, másrészt a katariak által megvett légitársaság fejlesztése a cél.
Újabb két A320neót mondott vissza a Qatar Airways
Az olasz Meridiana 49%-át vásárolja fel a Qatar Airways
Bár már több A320neo átvételétől elállt a Qatar Airways, a Pratt&Whitney hajtóművek hibáira hivatkozva, nem szándékozik törölni az ötven gépre szóló megrendelést.
Akbar Al-Baker vezérigazgató a Bloombergnek a napokban azt nyilatkozta: az Airbusnak be kell bizonyítania, hogy sikerült megoldani a műszaki gondokat.
A Qatar csak ez után fejezi be az átvételek sorozatos megtagadását.
„Ha egy nagy sebre kötést teszünk, az még nem jelenti azt, hogy meggyógyítottuk” – mondta Al-Baker. A vezérigazgató tehát nincs meggyőződve arról, hogy a Pratt&Whitney végleges megoldást talált.
Akár egy-két év is lehet, mire igazolva látja Al-Baker a már üzemelő példányokon keresztül, hogy sikerült teljesen kiküszöbölni a hajtóműproblémákat.
A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a közelmúltban megrendelt hatvan darab Boeing 737 MAX nem csak a Qatar flottájának bővítését szolgálja majd.
A Boeing 737 MAX-ok egy részét a katariak egy leányvállalata is megkapná – mutatott rá Al Baker. Azt nem árulta el, mely cégre gondol. Ugyanakkor ismert, hogy ez év júliusában szándéknyilatkozatot írt alá a Qatar Airways és az olasz Meridiana légitársaság, hogy a katariak 49 százalékos részesedést vásárolnak utóbbiban.
A Meridiana flottájában az adatbázisok szerint 9 darab 14-16 éves Boeing 737NG, illetve 8 darab 27 éves kor körüli MD-82-es és -83-as közlekedik, tehát ráfér a frissítés. Mivel más légitársasági holdingokban csak 10-20 százalékos részesedése van a Qatar Airwaysnek, nem valószínű, hogy más cég fejlesztéséről lenne szó.
Al-Baker mindemellett most azt is elmondta, hogy a 30 darab, frissen megrendelt Boeing 787-9-es a Qatar Airways flottájában közlekedő 787-8-asok lecserélését is szolgálja majd.
A Bloomberg egyébként kitér arra, hogy már többször okozhatott kellemetlen perceket Al-Baker az Airbusnak. Legutóbb, a 737-esek megrendelésével egy időben 777-300ER-eket is rendelt, vélhetően azért, mert az Airbus különféle beszállítói problémák miatt nem tud megfelelő ütemben A350-eseket leszállítani a katariaknak sem. Az idén ebből tizenkettőt állított volna forgalomba a Qatar, de eddig csak hármat kaptak meg.