A brit ipar egyik büszkeségeként ismert Rolls-Royce Németországba helyezi át repülőgép-hajtóműveket gyártó részlegének adminisztratív tevékenységeit, hogy Nagy-Britannia Európai Unióból történő kilépését követően elkerülje az engedélyeztetési és értékesítési problémákat.

A Rolls-Royce bár a brit ipar egyik kiemelkedő vállalatának számít, nemcsak a hajtóművek, de más turbinák, valamint az autógyártás területén is.

Illusztráció (Forrás: Rolls Royce)

A Brexit körüli bizonytalanságok miatt azonban az engedélyeztetési és eladási adminisztrációs munkák, valamint adózási folyamatok megkönnyítése miatt formailag áthelyezik tevékenységeiket Németországba.

A cég szerint enélkül jelentős akadályokba ütközne bármilyen fontosabb európai hatósági engedély megszerzése, ezért még tavaly áprilisban kérték a lépés engedélyezését, a zöld utat most kapták meg.

A vállalat hivatalos közlése szerint a lépés kizárólag adminisztratív jellegű, és a “kemény” Brexitre, vagyis a britek jelen állás szerint megállapodás nélküli kilépésére történő felkészülés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A munkahelyek és a tényleges tevékenység áthelyezéséről egyelőre nincs szó, az áthelyezés ugyanakkor érintett néhány, korábban megszerzett engedélyt is.

Köztük vannak az 1960-as években kifejlesztett RB211-es hajtóműcsalád papírjai is, ennek az erőforrásnak különböző változatai megtalálhatók a több típus mellett a Boeing 757-es és 767-es szárnyai alatt is – írja a Reuters.

A hatóságok pedig közölték, ezzel a Rolls-Royce formailag német vállalattá vált, tehát a Brexit után is változatlan szabályok vonatkoznak majd a termékeire.

Ugyanakkor a cégnek nem teljesen új terep a kontinentális Európa egyik legnagyobb gazdaságával rendelkező országa, a BMW-vel közösen 1990-ben alapítottak már itt leányvállalatot.

A BMW Rolls-Royce vegyesvállalat felett viszont 2000-ben teljesen átvette az irányítást a brit fél, ezzel egy időben a cég neve is Rolls-Royce Deutschland-ra módosult. A vállalat ezen leánycégén keresztül végzi a BR700-as sugárhajtóművek, valamint az Airbus A400M-ben is dolgozó Eurotrop TP400-as erőforrások gyártásának vállalt részét.