Az utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF típusú cargo repülőgépet az Air Atlanta Europe üzemelteti személyzettel együtt a budapesti bázisú áruszállító légitársaság számára.
Amint arról februárban már hírt adtunk, két Boeing 777-300ERSF repülőgép áll szolgálatba a Universal Translink (UTA) csoporthoz tartozó Hungary Airlines cargo-járatain.
Az utasszállítóból áruszállítóvá alakított kéthajtóműves szélestörzsű repülőgépeket az UTA-csoporthoz tartozó Fly Meta bérli az Aercap lízingcégtől, az üzemeltetést pedig a máltai bejegyzésű Air Atlanta Europe végzi majd – amint erről már szeptemberben is írtunk.
A máltai légitársaság úgynevezett wet-lease konstrukcióban, személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt adja bérbe a gépet a szintén az UTA-csoporthoz tartozó Hungary Airlines számára.
Az Air Atlanta legfrissebb közlése megerősítette, hogy az első Boeing 777-300ERSF novemberben áll forgalomba, míg a második példány átadása 2026 első felében esedékes.

A budapesti bázissal üzemelő repülőgép 9H-JJB lajstromjellel áll forgalomba az internetes flottakövető adatbázisok szerint.
A Boeing 777-300ERSF az Air Atlanta közlése szerint Kínába és Hongkongba repül majd Budapestről.
Mint ismert, a Hungary Airlines jelenleg Csengcsouba közlekedik hetente öt alkalommal a magyar államtól bérelt Airbus A330F repülőgépével, míg a csoporthoz tartozó Fly Meta az Air Atlanta Europe által üzemeltetett Boeing 747-400F gépekkel Hangcsou és Budapest között teljesít járatokat az UTA-csoport számára.
Big Twin a régi 747-esek leváltására
Az Israel Aerospace Industries (IAI) 2019 októberében jelentette be 777-300ER konverziós programját a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel közösen, utóbbit később felvásárolta az Aercap. Az első példány átalakítását 2020 júniusában kezdték meg Tel-Avivban, a már átalakított példány 2023 márciusában szállt fel először.
A „Big Twin” fantázianevű típusváltozat első példányának átadását eredetileg 2023-ra tervezték, ám a program számos, főleg külső tényező hatására jelentős csúszást szenvedett. Az IAI szeptember elején jelentette be, hogy megszerezte az áruszállítóként történő forgalomba állításhoz szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivataltól (FAA) és az Izraeli Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAAI) egyaránt.
A GE90-es hajtóművekkel felszerelt 777-300ERSF egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei.
A típus fő fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ami a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.
A gép fontos jellemzője, hogy a fő fedélzeten a hőmérséklet szabályozható, így a Boeing 777-300ERSF alkalmas a hőérzékeny és romlandó áruk, gyógyszerek vagy állatok szállítására is, és a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százalékát is képes majd ellátni.




















