A Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető cég a 2022-es évet 277,7 millió euró nettó árbevétel mellett 76,6 millió euró nyereséggel zárta, így a járvány időszaka alatt felgyűlt veszteség csökkent, de a részvényeseknek nem fizetnek osztalékot.
A 2020-as és a 2021-es, vagyis két, pénzügyi értelemben is nehéz év után a Budapest Airport 2022-ben, bár komoly kihívások mellett, de a tavalyi évben visszaépítette a COVID előtti utasforgalom 75 százalékát, a légi áruszállítás terén pedig évi 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött, és ezek az eredmények a 2022-es pénzügyi mutatókon is meglátszanak – olvasható a cég közleményében.
A vállalat nettó árbevétele tavaly 277,7 millió euró volt, ami több, mint a 2020-as és 2021-es évben összesen.
A Budapest Airport így a tavalyi évet 76,6 millió euró nyereséggel zárta, ennek köszönhetően sikerült a koronavírus-járvány két éve alatt felhalmozott mintegy 198 millió eurós veszteséget 121 millió euróra lefaragnia.
A Budapest Airport tájékoztatása szerint az elmúlt évek kihívásai és a továbbra is fennálló súlyos anyagi veszteségek ellenére fenn tudták tartani a repülőtér folyamatos és biztonságos működését, a szükséges anyagi, személyi és infrastrukturális beruházásokat meg tudták valósítani.
A vállalat a tavalyi évben összesen 47 millió euró értékben hajtott végre infrastrukturális beruházásokat, így a fejlesztések értéke négy év alatt, 2022 év végére a 270 millió eurót (90 milliárd forintot) is meghaladta.
Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a repülőtér több nemzetközi elismerést is kapott 2023 tavaszán: az utasok szavazatai alapján a budapesti légikikötőt választották Európa legjobb repülőterének, sorban tizedszer nyerte el a Skytrax régió legjobb repülőtere címet, sőt, szintén az idei év elején a repülőtér által nyújtott szolgáltatási színvonal négy csillagos minősítést kapott a Skytrax nemzetközi auditoraitól.
A vállalat tulajdonosai és menedzsmentje számára is elsőszámú szempont a budapesti repülőtér színvonalának folyamatos emelése, az utasélmény fejlesztése és a repülőtér kapacitásának az előrejelzésekhez igazított bővítése.
A Budapest Airport közölte: tulajdonosai hosszú távú, stratégiai befektetők, akik annak ellenére elkötelezettek a repülőtér folyamatos fejlesztése mellett, hogy osztalék kifizetésére a 2022-es év eredményei után sincs lehetőség.
„Az, hogy 2022-ben ilyen jó eredményt tudtunk elérni, munkatársaink és részvényeseink elkötelezettségének köszönhető. Célunk, hogy mindezt még tovább javítsuk, és teljes mértékben túljussunk a világjárvány üzletmenetünkre gyakorolt hatásán, ugyanakkor folytassuk a repülőtér sikeres fejlesztését, amely Magyarország kapujaként az egész gazdaság szempontjából is kiemelten fontos” – hangsúlyozta Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Hozzátette: ha összevetjük a budapesti légikikötő teljesítményét és a covid-ból való kilábalásának ütemét más hasonló európai repülőterekével, a mutatókon visszaköszön a lassabb felépülés, ami az ország gazdasági környezetének – a magas inflációnak, az időnként az egekbe szökő árfolyamoknak és az ágazatunkat sújtó extraprofitadónak – tudható be.