A terveknek megfelelően december elején lezárult a gurulóút- és futópálya-felújítási munkák első üteme, amelyet a repülésbiztonság fenntartásának érdekében, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szabályozásaival összhangban szeptemberben kezdett el a Budapest Airport.

A cég közlése szerint a fejlesztés első ütemében a szakemberek 3976 négyzetméteres felületen kiszélesítették a B5 gurulóút teherbíró betonburkolatát, 19 340 négyzetméteren cserélték az aszfaltpadkát, és 2433 folyóméteren elvégezték a fénytechnikai, 3249 folyóméteren pedig a csapadékvíz alépítmény-hálózat cseréjét.

A projekt során a repülésbiztonság, valamint a zökkenőmentes utasforgalom fenntartása mellett a Budapest Airport kiemelt figyelmet fordított a környezetvédelemre is.

A munkálatok megkezdése előtt elvégezték a környéken élő ürgepopuláció áttelepítését, az építési munkák során keletkezett hulladék több mint 95 százalékát előkészítették újrahasznosításra, ennek köszönhetően elkerülték a repülőtérről történő elszállításából adódó, kb. 3700 teherautó által generált károsanyag-kibocsátást is.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A projekt eredményeképp a repülőtér-üzemeltető az új hálózatok kialakításával nemcsak a rendelkezésre álló kapacitásokat, hanem az üzembiztonságot is növelte.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gurulóutak fejlesztésével párhuzamosan a repülőtér üzemeltetője felújította a 13L/31R jelű futópálya esővíz-elvezetési rendszerét is, kihasználva, hogy a gurulóúton zajló munkálatok miatt szükségessé vált a futópálya lezárása.

A beruházás értéke 3,6 milliárd forint (8,8 millió euró), a fejlesztés összértéke pedig a csatlakozó beruházásokkal (fénytechnikai kiváltó nyomvonalak kialakítása és a 2-es futópálya vízelvezetésének felújítása) együtt eléri a 4,3 milliárd forintot (10,5 millió eurót).