A román fogyasztóvédelmi hatóság példátlanul magas, 2 millió euró (818 millió forint) bírságot rótt ki a Blue Air román tulajdonban levő diszkont légitársaságra, amely egy év alatt több mint 11 ezer járatot törölt – közölte csütörtökön a hatóság.
A vizsgálat megállapította, hogy 2021. április 30. és 2022. április 30. között a Blue Air 11 289 járatot törölt, amely csaknem 179 ezer foglalást érintett. Az EU 20 tagállamából származó ügyfelek összesen 66,585 millió lejt (5,5 milliárd forintot) fizettek ezekért a repülőjegyekért.
A hatóság közölte, hogy eddig ez a legnagyobb bírság, amellyel egy vállalatot büntettek. A vizsgálatot 924 beérkezett panasz nyomán indították el.
A hatóság döntése értelmében a légitársaságnak 10 napon belül vissza kell fizetnie az ügyfeleknek az eladott jegyek árát.
Azt is elrendelték, hogy a vállalat többet nem bocsáthat a piacra olyan szolgáltatási kapacitást, amelyet nem tud teljesíteni személyzethiány vagy egyéb technikai okok miatt.
Emellett azt tanácsolták a fogyasztóknak, hogy ne vásároljanak repülőjegyet olyan légi társaságoktól, amelyek az elmúlt időszakban több járatukat is törölték.
A hatóság a Wizz Air és a Ryanair diszkont légi társaságokat is figyelmeztette amiatt, hogy a járattörlések nyomán megsértették a fogyasztók jogait.