A francia-holland légitársasági csoport bejelentette, hogy 50 Airbus A350-900 és A350-1000 repülőgépet szerez be, amelyek 2026 és 2030 között érkeznek a flottába.

Az A350-esek az Airbus A330-200-asokat és A330-300-asokat, valamint az öregebb Boeing 777-200ER-eket váltja majd a vállalat közleménye szerint.

A tájékoztatás nem tér ki arra, hogy hány példány érkezik az alap, -900-as és mennyi a nagyobb befogadóképességű, -1000-es változatból, utóbbinak egyébként új vevője lett a csoport. Ezen felül további 40 gépre vásárlási jogot is szerez a cég.

Az ügyletet még jóvá kell hagynia a cég igazgatótanácsának. Az Air France egyébként a korábbi rendelésből még 19 darab A350-900-as átadását várja.

A megrendelt gépeket a csoporton belül a piaci és szabályzói környezet függvényében helyezik majd el a taglégitársaságoknál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Air France-KLM

Ezzel vélhetően a Schiphol-reptér forgalmát korlátozó, valamint a reptéren csak átszálló utasok megadóztatását célzó kezdeményezésekre utalt a vállalat.

Az Air France már jelenleg is üzemeltet 22 darab A350-900-ast (a KLM korábban Dreamlinerekre cserélte a francia céggel a számára megrendelt példányokat). A 2019-es érkezése óta a típus az utasok egyik kedvencévé vált, az üzemanyag-hatékonyságuk és alacsony károsanyag-kibocsátásuk mellett ezzel is indokolta a típusválasztást a cég közleménye.

Forrás: Air France-KLM

A közlés emlékeztet rá, hogy az Air France-KLM az A350F áruszállító változat indító légitársasága, amelyből nyolc példány érkezik a flottába.

A csoport így mindösszesen eddig 99 példányt rendelt az Airbus új generációs szélestörzsűjéből, ezzel pedig a legnagyobb A350-üzemeltetők közé fog tartozni.

Az Air France-KLM-csoport összesen 533 repülőgépet üzemeltet jelenleg több mint 300 úti célra világszerte, a mostani szerződés aláírásával rendelésállománya 220 repülőgépre növekszik, amelyből 100 darab az A320neo családra vonatkozik, ezek átadása az idei év végén kezdődik. A csoport flottájában 2028-ra 64 százalékban új generációs repülőgépek közlekednek majd, amelyek károsanyag- és zajkibocsátása jelentősen alacsonyabb a leváltott típusokénál.

Forrás: Air France-KLM