Újabb német légitársaság van nehéz helyzetben, ezúttal a Germania küzd finanszírozási problémákkal. A vezetőség közölte, már jelentkezett egy befektető, az előszerződést megkötötték, és nincs csődveszély. Vizsgálják azt is, hogy lenne-e megfelelő vevő a cégre, vagy tudják-e önállóan folytatni a működést.
Több egykori maléves is dolgozik az Air Berlin csődje után a második legnagyobb német légitársasággá előlépett, évente mintegy 4 millió utast szállító Germania kötelékében, amely fokozódó pénzügyi gondokkal küzd.
A vállalatcsoport charterjáratokat üzemeltet, valamint wet lease alapon bérbe ad gépeket személyzettel együtt távolabbi helyekre, például afrikai országokba.
A légitársaság rövid távú finanszírozása okoz gondot, tehát likviditási problémák léptek fel, de a cég közölte, hogy nincs vészhelyzet, nem áll fenn a csőd lehetősége – írja az Aerotelegraph.
A vállalat megerősítette, hogy befektetőt keresnek, és már vannak is érdeklődők, az első kötelező érvényű megállapodást megkötötték.
A cégvezetés vizsgálja annak lehetőségét, hogy részben vagy egészben eladják a vállalatcsoportot, avagy hogy mégis működhet-e tovább jelenlegi formájában, befektetők segítségével.
A portál másik cikke szerint nem közöl pénzügyi jelentéseket a Germania, de a hivataloknak megküldött kimutatásokból levezethető, hogy 2012 és 2016 között egyetlen alkalommal volt nyereséges, ez idő alatt összesen több mint 51 millió euró veszteséget halmozott fel. Mindennek okát az utóbbi időszakban növekedett kerozinköltség és az euró USA-dollárhoz viszonyított gyengülésében látják.
A csoporthoz tartozik többek közt a németországi bejegyzésű, gyökereit 1978-ig visszavezető légitársaságon kívül egy svájci és egy bulgáriai leánycég is.
Jelenleg összesen 37 repülőgépet üzemeltet a holding, a fokozatosan elbúcsúzó Boeing 737-esek mellett Airbus A319-eseket és A321-eseket. A Germaniának 25 darab A320neo típuscsaládba tartozó gépre van megrendelése, amelyekkel a 737-eseket váltják le.
Azt, hogy ha a cég eladása mellett döntenek, vajon ki lehet potenciális vevő, a portál harmadik cikke elemzi.
E szerint a már az Air Berlin legnagyobb részét magába olvasztó Lufthansa logikusnak tűnne, de az óriásvállalat jelenleg a saját ügyeivel van elfoglalva, az Air Berlin Eurowingsbe integrálásával leginkább, így vélhetően nem mozdulnának rá a Germania megvételére.
A Ryanair vagy az Easyjet is szóba jöhetne, de mindkettő már elég jó pozíciókkal rendelkezik Németországban, a Germania fő bázisának számító Berlinben is.
Az ír fapados épp az osztrák Air Berlin-leányból újjászervezett Laudamotion első évének veszteségével, a cég felfuttatásával foglalkozik, a brit diszkont pedig szintén az Air Berlin kisebb részének átvétele utáni helyzet stabilizálásával, ezért szintén valószínűtlen az ő szerepvállalásuk, bár nem elképzelhetetlen.
Az IAG-holding is felléphet kérőként, hiszen rendre felvásárlási lehetőségeket keres. Azonban a Germania hálózata a portál szerint kevés értéket adna a csoportnak, emellett költségszintje túl magas például az IAG fapados leánycégeiéhez, a Leveléhez és a Vuelingéhez képest, amelyekbe integrálható volna, így jelentős átszervezés kellene a csökkentéséhez.
Érdekességként megemlítik a magyar gyökerű Wizz Airt is: ahogy a Monarch csődje után a brit légitársaság reptéri résidőire is lecsapott, nem elképzelhetetlen, hogy az európai konszolidációban tevékenyebben is részt venne a fapados. Ugyanakkor itt is a Germania magasabb költségszintje lenne a fő probléma, tehát valószínűbb, hogy a Wizzt a német cég felszámolása esetén érdekelné néhány vagyonelem.
Mindezeken túl utazásszervezők is láthatnak fantáziát a német légitársaság átvételében, de az sem elképzelhetetlen, hogy mint fentebb látható, a cégvezetés befektetőkkel az önállóság mellett marad.