Ötven, átadásra váró Boeing 737 MAX-on kell javításokat végrehajtania a gyártónak, az egyik beszállító által nem megfelelően kialakított rögzítőfuratok miatt.
A repülőgépgyártó tájékoztatása szerint az egyik beszállító február 1-jén jelezte, lehet, hogy nem pontosan a követelményeknek megfelelően fúrták ki 737 MAX gépek törzsén egyes szegecsek lyukait.
A Reuters iparági forrásai szerint
az ablakkeretek rögzítőfuratainál találtak a sztenderdeknek nem megfelelő lyukakat, amelyet a beszállító egyik dolgozója jelentett a felettesének.
A Boeing ugyan nem nevezte meg az érintett beszállítót, de médiaértesülések szerint a típus törzseit gyártó Spirit AeroSystems lehet – ismét – a hibás. Azt viszont hangsúlyozta a cég, hogy a probléma „nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát”, az összes már forgalomban lévő példány folytathatja az üzemelést.
Ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy a hiba elhárítása hatással lehet a közeljövőben átadásra váró Boeing 737 MAX-ok forgalomba állításának dátumára. A gyártó jelenlegi ismeretei szerint mintegy 50 példány késhet az utómunkák, a szükséges ellenőrzések és javítások elvégzése miatt.
A típus gyártósorán dolgozó szakemberek az elmúlt időszakban hírek szerint frusztrációjuknak adtak hangot, hogy a beszállítók által elkövetett hibák, vagy befejezetlen munkák átfuthatnak a gyártósoron. A Boeing vezetői hangsúlyozták, hogy a gyártási minőség területén fenntartott fegyelmet házon belül és a beszállítóknál is meg kell követelni. Az egyik fő beszállítót arra utasították, hogy tartsák vissza a specifikációknak nem megfelelő szállítmányokat akkor is, ha ez késedelmes szállításhoz vezet.
Amint korábban megírtuk, a 737-program minőségi problémái az Alaska Airlines MAX 9-esének január eleji balesete miatt kerültek újra a figyelem középpontjába, a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) megtiltotta a gyártósor kibocsátásának növelését, illetve a legkisebb 7-es és a legnagyobb 10-es változat tanúsítása is tovább csúszik.