Az Aeroexpress Regional Embraer E120-as repülőgépeivel szeptember 5-től hetente háromszor kapcsolja össze Budapestet Kolozsvárral, Debrecent pedig Marosvásárhellyel és Kolozsvárral.
Szeptember 5-én indul az Aeroexpress Regional kéthónapos próbaüzeme, a regionális légitársaság járataival Budapestről és Debrecenből olyan célpontok felé repül, ahová közúton és vasúton jelenleg csak hosszú idő alatt lehetséges eljutni.
Az első útvonalak között Budapestről Kolozsvár, Debrecenből pedig Marosvásárhely és Kolozsvár szerepelnek, a repülőjegyek már foglalhatók a cég weboldalán.
A légitársaság az üzleti és a szabadidős utazók igényeit egyaránt ki kívánja szolgálni.
A járatok hétfőn, szerdán és pénteken indulnak a Budapest-Kolozsvár-Debrecen-Marosvásárhely-Debrecen-Kolozsvár-Budapest útvonalon.
A próbaüzem a Külügyminisztérium és Debrecen város támogatásával, valamint a légitársaság székhelyét is biztosító Debreceni Nemzetközi Repülőtér együttműködésével indul.
Az Aeroexpress Regional célja a Malév megszűnésével Magyarországon szinte teljesen eltűnt regionális repülés és később akár a ráhordó funkció újraélesztése
– mondta el az AIRportal.hu-nak Somogyi-Tóth Dániel, a cég alapítója és résztulajdonosa.
A légitársaság összeköttetést kíván teremteni Magyarország fővárosa és a jelenlegi, továbbá leendő regionális repterei, illetve a Kárpát-medence olyan, gazdasági-turisztikai szempontból fontos helyszínei és magyarlakta területeinek regionális központjai között, amely távokon idáig nehézkes és hosszadalmas volt az eljutás közúton vagy vasúton.
„A járataink elsődleges célja e térségek bevonása az ország vérkeringésébe, gazdasági, turisztikai és légiközlekedési kapcsolatok szempontjából” – tette hozzá a vezető.
Az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. egyszerre start-up és hosszú évekre visszatekintő múlttal rendelkező légitársaság, ugyanis a műszaki hátteret a BASe Airlines, mint alapító és résztulajdonos nyújtja, a járatok e légitársaság Légi Üzemeltetői Engedélye (AOC) és Működési Engedélye (OL) alatt közlekednek.
A BASe Airlines repülőgépei az elmúlt 17 év alatt több mint 23 000 órát töltöttek a levegőben, és ez időszak alatt megközelítőleg 27 000 leszállást hajtottak végre eseménymentesen. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren saját műszaki bázist is üzemeltető légitársaság a Malév egykori regionális járatainak teljesítése után olasz, horvát, dán és spanyol turisztikai, illetve közszolgáltatási feladatok (PSO) ellátása mellett évek óta Finnországban teljesít menetrend szerinti járatokat a finn állam megrendelésére.
Az Aeroexpress Regional által használt, brazil gyártmányú, 30 utas szállítására képes Embraer E120 turbólégcsavaros utasszállítót kifejezetten a rövidtávú, regionális járatok hatékony és gazdaságos üzemeltetésére fejlesztették ki.
A típus üres tömege 7 tonna, maximális felszállótömege valamivel 12 tonna alatt van, hatótávolsága 1750 km, a törzs hossza és a szárnyfesztávolság egyaránt 20 méter, két 1800 lóerős Pratt & Whitney-hajtómű gondoskodik az 552 km/h utazósebességről, a repülőgép legnagyobb utazómagassága pedig 8500 méter.
A BASe Airlines mellett az Aeroexpress Légiforgalmi Zrt. alapítói között van Somogyi-Tóth Dániel, az Aeropark repülőgépmúzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője. Ugyancsak Aeroexpress név alatt működik az alapító egy másik kezdeményezése, amely a vízirepülés magyarországi újraindítását tűzte ki céljául.