A brit Attestor befektetési alap megveszi a Condor német üdültető légitársaság részvényeinek 51 százalékát, és opciója van még nagyobb részesedés vásárlására. Ezzel a légicég közlése szerint biztosított lett a Condor jövője.
Az Attestor 200 millió euróért vásárolt részesedést a cégben, és további 250 millió eurót biztosít a nagy hatótávú repülőgépflotta megújítására.
Ezzel biztosítottá vált, hogy a Condor gyorsan fel tudja építeni a kapacitásait a járvány utáni időszakban, valamint a befektetés hosszabb távon hozzájárul a legnépszerűbb német szabadidős légitársasági márka fejlesztéséhez.
Az ügylet során a Condor részvényeinek 51 százaléka kerül a német befektető által 2012-ben alapított, londoni székhelyű Attestorhoz. A légitársaság 49 százaléka egyelőre az SG Luftfahrtgesellschaft cégnél marad, amely a német szövetségi kormány és Hessen tartomány részesedését kezeli, de a brit tőkealap opcionális jogot szerzett ezen fennmaradó hányad megvásárlására is.
A közlemény szerint a légitársaságnál és annak karbantartó leányvállalatánál, a Condor Techniknél jelenleg meglévő mind a 4 050 álláshely megmarad.
Ennek érdekében a német szövetségi kormányzat és Hessen tartomány támogatja a légitársaság átszervezését azzal, hogy a korábban a KfW német állami fejlesztési bank által nyújtott áthidaló kölcsönt átstrukturálják. A kölcsönt a Condornak egy későbbi, a megállapodásban szereplő időpontban kell visszafizetnie, ha az Európai Unió hatóságai az állami támogatásokra vonatkozó jogszabályok szerint jóváhagyják.
Amint korábban megírtuk, a Lufthansa egyelőre mégsem mondja fel a Condorral ráhordó járatok üzemeltetésére kötött szerződést, miután az unió kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba a német nemzeti légitársaság ellen.
Mint ismert, a Condor nehézségei a korábbi tulajdonos, a brit Thomas Cook turisztikai konszern 2019-ben bekövetkezett csődjével kezdődtek. Tavaly év elején a LOT állami anyavállalata, a Polish Aviation Group (PGL) már aláírta a megállapodást, hogy 300 millió euróért megveszi a légitársaságot, de a koronavírus-járvány, illetve az elrendelt utazási korlátozások miatt a lengyel fél 2020 áprilisában kihátrált az ügyletből. Később a Condor 550 millió eurós német állami segélyt kapott a KfW-n keresztül, és csődvédelembe vonult, amelyből azóta már sikerült kikerülnie.