A brazil hatóságok a típus wingletjeinek sürgős vizsgálatát írták elő az üzemeltetők számára, miután az Envoy Air egyik ilyen gépének jobb oldali szárnyvége május elején leszakadt repülés közben.
A brazil ANAC légügyi hatóság elrendelte, hogy az Embraer E175-ös repülőgépek üzemeltetőinek át kell vizsgálniuk a repülőgépek wingletjeit, a szárnyvégeken szerkezeti problémákat, repedések nyomait kell keresni.
Az intézkedést az indokolja, hogy május 3-án az American Airlines belföldi járatait teljesítő Envoy Air egyik E175-öséről repülés közben levált a jobb oldali winglet a Charleston és Dallas közötti járaton – írta a Flightglobal.
Bár a winglet leszakadása önmagában nem okoz jelentős irányítási problémát, és nem jelent veszélyt a repülés folytatására, de a leváló alkatrész szerencsétlen esetben sérülést okozhat a repülőgépben, a földre zuhanva személyi sérülést vagy anyagi kárt is okozhat.
A brazil hatóság direktívája négy különböző kategóriát határoz meg, a wingletek felszerelése óta 19 800 óra feletti repült időt teljesített gépeknél az átvizsgálást 10 repült órán belül el kell végezni. Emellett ezer órára csökkentették annak az intervallumát, amikor a rendszeres karbantartások során a wingleteket és rögzítésüket át kell nézni.