Március 15-én a Lufthansa Cargo Airbus A321P2F áruszállítója Frankfurtból Dublinba, majd Manchesterbe repült, ezzel a Lufthansa-csoport új piacra lépett be.
Az Airbus A321P2F típusú repülőgép LH 8350-es járatszámmal repült frankfurti bázisáról az ír fővárosba, majd Manchesterbe. Fedélzetén többek közt internetes kereskedelmi küldeményeket szállított.
A repülőgépet a Lufthansa Cityline leányvállalat üzemelteti a cargo-divízió számára.
A Hello Europe névre keresztelt, D-AEUC lajstromjelű repülőgép korábban az osztrák Niki, majd Laudamotion diszkont légitársaságnál szolgált, később rövid ideig a Eurowings üzemeltette.
A gépet az Airbus-résztulajdonban álló Elbe Flugzeugwerke (EFW) Szingapúrban működő üzemében alakították át áruszállítóvá az elmúlt hónapokban, innen repülték át több köztes technikai leszállással Münchenbe január utolsó napjaiban. Az immár A321P2F (passenger to freighter) típusjelzésű gépet a BBAM lízingcégtől bérli a Lufthansa.
Az utasszállítóból áruszállítóvá átalakított Airbus A321-eseket nagy méretű cargo-ajtóval és a fő fedélzeten a konténerek mozgatására szolgáló rendszerrel szerelik fel. Legfeljebb 28 tonna áru szállítására képesek 3500 kilométeres távolságra.
Amint korábban megírtuk, a Lufthansa-csoport tavaly nyáron jelentette be, hogy két Airbus A321-est alakíttat át áruszállítóvá, a repülőgépek Európán belüli útvonalakon közlekednek majd.
A Lufthansa Cargo a két A321P2F forgalomba állításával új piacra lép be, ugyanis eddig csak szélestörzsű, nagy hatótávú repülőgépeket üzemeltetett.
A cég a kontinensen belüli légiáru-szállítás piacán tapasztalható keresletnövekedés mellett azzal indokolta a lépést, hogy a következő öt évre évi 20 százalékos bővülést vár a határokon átívelő e-kereskedelem szegmensében, és a vásárlók egyre rövidebb szállítási időket várnak el.