Túl van az első szélcsatornás teszteken az Airbus „eXtra Performance Wing” elnevezésű szárnyának prototípusa.

A 2021 szeptemberében útjára indított program célja egy olyan, nagy hatékonyságú szárny kialakítása, amely működésében hasonlít a sasok szárnyára, azaz változtatható az alakja, fesztávolsága és felülete.

Az eXtra Performance Wing szélcsatorna tesztje (Forrás: Airbus)

Az Albatross ONE projekt keretében korábban már tesztelt, az erők hatására felhajló szárnyvég mellett több technikai érdekesség is szerepel a demonstrátoron.

Széllökés-érzékelők, a szárny felszínéből az áramlás irányára merőlegesen felnyíló lapok és a szárnyfelület repülés közbeni változtatását lehetővé tevő, többfunkciós kilépőél is szerepet kap a programban.

A szárny valós körülmények közötti tesztelését egy távirányításúra alakított Cessna Citation VII biztosítja majd, amelynek kicsinyített mását már el is készítették, méghozzá részben egy 3D nyomtató segítségével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt a modellt használták az első tesztek során, amelyet a gyártó bristoli alacsony sebességű, a le- és felszállások imitálására létrehozott szélcsatornájában végeztek el. Természetesen a számítógépes szimulációk is jelentős részét jelentik az előkészületeknek, amelynek végén felszállhat az Airbus UpNext által fejlesztett prototípus.

Cessna Citation VII – Airbus XPW