Ötven darabos Airbus A321neo rendeléséből tíz példányt a nagy hatótávú A321LR változatra konvertált a Qatar Airways.
A katari légitársaság hivatalos bejelentése szerint a nagyobb maximális felszállótömegű, kiegészítő üzemanyagtartályokkal felszerelt A321LR típussal olyan új, fejlődő piacokkal kívánják összekötni dohai központjukat, ahova az eddigi keskenytörzsűiknek nem volt elegendő a hatótávja, a kereslet viszont még nem tette indokolttá szélestörzsű repülőgép üzembe állítását az útvonalon.
A nagyobb hatótávú keskenytörzsű gépekkel a Qatar Airwaysnek lehetősége nyílik arra is, hogy a már meglévő útvonalain újabb járatokkal növelje a kapacitást.
Az első A321LR 2020-ban érkezik a Qatar Airways flottájába.
A 97 tonna maximális felszállótömegű A321LR akár 4 000 tengeri mérföldes (7 400 km) járatok teljesítésére is képes. A repülőgép a gyártó által ajánlott kétosztályos elrendezésben 206, de sűrű székezéssel akár 244 utasszállítására is képes (ekkor a hatótáv természetesen kevesebb – a szerk.).
A Qatar Airways még 2017 decemberében állapodott meg az Airbus-szal ötven darab A321neo ACF (Airbus Cabin Flex) kötelező érvényű megrendeléséről. A szerződés a légitársaság 2011-ben leadott ötven darabos A320neo (34 db A320neo + 16 db A321neo) megrendelése helyébe lépett.
Mint ismert, a Qatar Airways lett volna az Airbus A320neo indító légitársasága, azonban a Pratt & Whitney GTF (geared turbofan) hajtóművek műszaki problémái és a gyártás csúszása miatt a repülőgépek átvételétől elállt a cég.
A légitársaság az A321neo gépekhez a CFM International Leap-1A hajtóműveket választotta a Pratt & Whitney GTF erőforrások helyett.