Felgyorsítja a flottamodernizációt a Lufthansa-csoport, további 5-5 Airbus A350-900-ast és Boeing 787-9-est vásárol, amelyekkel elsősorban az Airbus A340-eseket váltja le.
A cég lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint mindegyik új megrendelésű gép a Lufthansa üzemeltetésébe kerül majd, az első Dreamliner már az idei téli menetrendben forgalomba áll, a többi 2022 első félévében követi majd.
Már elkészült, de az eredeti ügyfelek által át nem vett 787-9-eseket vásárolt a Lufthansa, emellett megállapodott a Boeinggel arról is, hogy a saját korábbi megrendeléséből származó példányok átvételét is átütemezi.
Ennek részleteiről egyelőre nincsenek információk.
Az újabb A350-esek jóval később, 2027-2028-ban csatlakoznak majd a már a légitársaság flottájában szolgáló példányokhoz, ezen felül a cég az európai gyártóval is dűlőre jutott az átvétel előtt álló gépek leszállításának módosításáról.
A Lufthansa közleményében kihangsúlyozta, hogy minden hónapban érkezni fog egy új Airbus A320neo típuscsaládba tartozó gép, 2027-ig összesen 107 példányt állítanak forgalomba.
A most leadott megrendeléssel 45-re emelkedik a Dreamlinerre és 777X-re, valamint ugyancsak 45-re az A350-esre vonatkozó rendelésállomány.
A vásárláshoz szükséges tőke felhasználása nem ütközik a német állam által garantált hitel feltételeibe.
E három új generációs típussal a közlemény szerint a Lufthansának lesz a leghatékonyabb szélestörzsű flottája, mivel a gépek átlagosan 2,5 liter kerozint fogyasztanak 100 kilométerenként egy utasra vetítve. Ez közleményük szerint 30 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi szélestörzsűeké.
Arról egyelőre nincs további információ, hogy a 40 darab, 2019-ben megrendelt Dreamliner és ugyanennyi A350-es milyen arányban oszlik majd el a csoport taglégitársaságai között.