Történelmi jelentőségű kereskedelmi megállapodást jelentett be az Emirates és a United, ezzel mindkét légitársaság utasai számára több száz új úti cél válik elérhetővé, valamint számos szolgáltatás teszi könnyebbé és kényelmesebbé az utazást.

Félretéve a korábbi, éveken keresztül zajló ádáz kereskedelmi vitákat, együttműködést kötött az Emirates és a United, amely jelentős mértékben bővíti a két cég nemzetközi jelenlétét a versenytársak rovására, amennyiben az érintett hatóságok áldásukat adják a partnerségre.

A megállapodás értelmében novembertől az Emirates Chicagóba, San Franciscóba és Houstonba – az Egyesült Államok három legnagyobb üzleti csomópontjába – repülő ügyfelei egyetlen jeggyel, könnyedén átszállhatnak a United járataira, ezzel közel 200 újabb város válik elérhetővé számukra az amerikai kontinensen.

A United pedig visszatér Dubajba a 2023 márciusában induló, Newark és az Emirates gyűjtő-elosztó központja közötti közvetlen járatával, ahol az utasok átszállhatnak az Emirates és a Flydubai több mint 100 útvonalán közlekedő járataira, ezzel számos ázsiai – köztük indiai – és afrikai úti cél válik elérhetővé az amerikai légitársaság utasai számára.

Az Emirates és a United a Dulles nemzetközi repülőtéren tartott ünnepélyes eseményen jelentette be a megállapodást, amelynek házigazdája Scott Kirby, a United vezérigazgatója és Sir Tim Clark, az Emirates elnöke volt, és amelyen a United és az Emirates Boeing 777-300ER típusú repülőgépei és a két légitársaság személyzetének tagjai – köztük egy magyar légiutas-kísérő (Hornyik Renáta – B4) – is részt vettek. (Forrás: Emirates)

Emellett az Emirates által kiszolgált nyolc másik amerikai repülőtéren – Boston, Dallas, Los Angeles, Miami, New York-JFK, Orlando, Seattle és Washington DC – interline megállapodást köt a két légitársaság. A kódmegosztásos megállapodás értelmében a két légitársaság sajátjaként, egyetlen jegyen értékesíti egymás csatlakozó járatait, ezzel gyorsabbá és egyszerűbbé válik az utasfelvétel és a feladott poggyászok kezelése is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A törzsutasprogramjaik tagjainak pedig kölcsönös előnyöket kínálnak majd a cégek. Az Emirates Skywards tagjai hamarosan mérföldeket gyűjthetnek a United járatain, valamint a United Mileage Plus tagjai, akik a United Newark-Dubaj járatán repülnek, az Emirates és a Flydubai járatokra történő átszálláskor is gyűjthetnek és beválthatnak mérföldeket. A codeshare járatokon utazó, arra jogosult ügyfelek hamarosan az Emirates és a United várótermeibe is beléphetnek.

Scott Kirby, a United vezérigazgatója és Sir Tim Clark, az Emirates elnöke. (Forrás: Emirates)

Az Emirates a Uniteddel kötött megállapodással egyidőben megszünteti az amerikai Jetblue Airways-szel meglévő járatmegosztási együttműködését.

“Hét évvel ezelőtt még paradicsommal dobáltak volna meg” – mondta Tim Clark, az Emirates elnöke szeptember 14-én a United Washington-Dulles repülőtéren tartott rendezvényén. Hozzátette, hogy később az Emirates és az ausztrál Qantas megállapodásához hasonlóan szeretné a jövőben kiterjeszteni az együttműködést a Uniteddel. Ez azt jelentené, hogy a légitársaságok összehangolják az árképzésüket, a menetrendeket, valamint az értékesítési és marketingtevékenységüket is.

A két cég azonban bevételmegosztási vagy részvénycserés megállapodást nem tervez, ahogy Clark kizárta a Star Alliance légiszövetséghez való csatlakozást is, amelynek az amerikai légitársaság oszlopos tagja.

A United pilótáit és légiutaskísérőit képviselő szakszervezetek aggodalmukat fejezték ki a megállapodással kapcsolatban, álláspontjuk szerint a dubaji légitársaságot jelentős állami támogatások segítségével tartják fenn. Az amerikai munkahelyek védelme érdekében a pénzügyi átláthatóság fenntartására és a méltányos elbánást biztosító munkaügyi normák javítására van szükség – hangsúlyozták.

Közös fotón a két légitársaság személyzetének tagjai. (Forrás: Emirates)