Még egy lapáttal rátesz a Ryanair a frankfurti nemzetközi repülőtéren: kedden bejelentették, hogy jövő tavasztól tizennégy újabb útvonalon indítanak járatot, és három további repülőgépet állomásoztatnak majd a fő Lufthansa-központban. Így ott az összesen tíz 737-esük harmincnyolc útvonalon közlekedik a 2018-as nyári menetrendtől.

Tíz 737-es lesz a frankfurti bázison (Fotó: AIRportal.hu)

David O’Brien, a Ryanair marketingigazgatója kedden bejelentette, hogy tovább erősítenek a Frankfurti Nemzetközi Repülőtéren.

Az ír fapados óriás közleménye szerint miután az idén ősztől kettő helyett már hét repülőgépet állomásoztatnak itt, jövő tavasztól tíz 737-es lesz a fő Lufthansa-központban lévő bázisán.

A most ősszel induló húsz új járatot pedig további tizennégy követi majd, így összesen harmincnégy célállomással bővül a kínálatuk a jelenlegi állapothoz képest. A mostani két repülőgéphez és négy járathoz viszonyítva tehát hatalmas bővítést hajtanak végre.

Ezzel a Ryanair kilenc ország harmincnyolc városába működtet majd járatokat és évi hatmilliós utasforgalomra számít Frankfurt fő repterén a 2018-as nyári menetrendtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A harmincnégy új járat (köztük a már bejelentett húsz)

 

Athén (napi), Agadir (heti 2), Barcelona (napi), Barcelona-Girona (napi 2), Brindisi (heti 3), Catania (heti 4), Korfu (heti 2), Hania (Kréta, heti 2), Glasgow (napi), Gran Canaria (heti 2), Kefalónia (heti 2), Krakkó (napi), Lanzarote (heti 2), Lisszabon (napi), London-Stansted (napi 2), Madrid (napi), Manchester (heti 6), Marseille (heti 3), Milánó-Bergamo (napi), Murcia (heti 2), Míkonosz (heti 2), Perpignan (heti 2), Perugia (heti 2), Pisa (heti 3), Porto (napi), Pula (heti 2), Rijeka (heti 2), Szantoríni (heti 2), Sevilla (heti 3), Tenerife (heti 3), Toulouse (heti 4), Valencia (napi), Velence-Treviso (napi), Zadar (heti 2)

A távolabb lévő Hahn repülőtéren is egy új, plovdivi (Bulgária) járatot ad hozzá a hálózatához a diszkont légitársaság, így ott negyvenháromra növekszik a célállomások száma.

Összesen, a frankfurti térségben tehát nyolcvanegy járatot kínál majd jövő tavasztól.

Ahogy az AIRportal.hu is megírta, Európa egyik legjelentősebb repülőtére nemrég különleges kedvezményrendszert vezetett be, mert szeretne megnyílni a fapadosoknak, hiszen a hagyományos légitársaságok részéről alig tapasztalható bővülés itt.

Bár ezt a lépést többek között a Lufthansa mint a legnagyobb használó is kritizálta – és arra utalt, hogy a fapadosa, a Eurowings is bázist nyithat itt –, a közemúltbeli hírek szerint elsimult már a konfliktus java része.

David O’Brien arról is beszélt a sajtótájékoztatón az aero.de cikke szerint, hogy a további németországi bővülést a piaci környezettől teszik függővé.

München is az ír fapados célkeresztjében van, a marketingigazgató szerint ott jelentős potenciált látnak.

Mint az AIRportal.hu is írt róla, a bajor főváros repterén kevés a jó időpontban lévő szabad fel- és leszállási résidő, a Eurowings pedig már most tavasztól bázist nyitott itt, válaszként a konkurenciára, és vélhetően „megelőző csapásként” a Ryanair szándékaira. A Transavia ugyanis szintén bázist nyitott Münchenben, de végül nemrég visszavonulót fújt – az ír diszkont azonban úgy tűnik, továbbra is ugrásra kész, bár a reptérüzemeltető nem tűnik fogadókésznek.

O’Brien beszélt a berlini reptérhelyzetről is: hangsúlyozta, hogy szerinte is nyitva kellene hagyni Tegelt az új légikikötő, Berlin-Brandenburg átadása után. „Őrültség, hogy a német főváros kevesebb kapacitással rendelkezzen, mint Dublin” – mondta, hozzátéve, hogy kedvező esetben elgondolkodnának a berlini jelenlétük növelésén is.

A marketingigazgató ezzel arra is utalt, hogy az új nagy reptér befogadóképességét már túlnőtte a berlini utasforgalom. Ugyanakkor erre is van terve az üzemeltetőnek, Schönefeld termináljai tovább működnének, és már tervezik az új épületegyüttes további bővítését is. Ezen túl több vélemény szerint is gazdaságtalan lenne Tegel nyitva hagyása és üzemeltetése.

Kritizálta O’Brien az Air Berlinnek nyújtott százötvenmillió eurós állami hitelt is, szerinte a kormányzat ezzel a Lufthansa monopóliumát fogja megteremteni.