Tíz Airbus A330neo, hét A220 és tizenegy A320neo típuscsaládba tartozó repülőgép megvételéről írt alá szándéknyilatkozatot az Italia Trasporto Aereo (ITA) új olasz nemzeti légitársaság az európai gyártóval, az Air Lease Corporation lízingcéggel pedig további 31 darab új generációs Airbus bérletéről állapodott meg.
Az Airbustól közvetlenül 28 repülőgépet vásárol az október 15-én induló új olasz nemzeti légitársaság, köztük 10 nagy hatótávú A330neót, 7 A220 és 11 A320neo típuscsaládba tartozót.
Az első gépek 2022 első negyedévének végétől állhatnak forgalomba az ITA útvonalain.
A Steven F. Udvar-Házy vezette Air Lease Corporation-től (ALC) további 31 lízingelt gép érkezik a flottába 2022 és 2025 között: 15 A220-as, 2 A320neo, 9 A321neo és 5 A330-900neo.
Az ITA ezeken felül még 56 Airbust bérel majd, de az Alitaliához képest jelentősen kedvezőbb feltételekkel. Ezek között 13 nagy hatótávú repülőgép lesz, még A350-900 is, 43 pedig rövid és közepes hatótávú típus. A légitársaság csak hat lízingcéggel áll majd kapcsolatban, szemben „elődjével”, amely 12 vállalattól bérelte gépeit.
Mindezekkel az ITA flottája a kezdeti 52 gépről 105 példányra bővül 2025 végére, és ekkorra 70 százaléka új generációs típusokból áll majd.
Az ITA kezdeti flottájába számos, korábban az Alitalia által lízingelt gép kerül át.
A homogén Airbus-flotta előnye a cég közlése szerint, hogy rugalmasabban menedzselhető a személyzet, emellett a gépek karbantartása és alkatrész-ellátása is hatékonyabb lehet.
Az Alitalia márkanevet és arculatot a hamarosan megszűnő olasz nemzeti légitársaság felszámolója 290 millió eurós kikiáltási áron bocsátotta árverésre, de ha nem érkezik érvényes ajánlat október 4-ig, egy újabb körben már minimális ár kikötése nélkül licitálhatnak a névre az érdekeltek.
Mint arról korábban beszámoltunk, az ITA létrehozásáról a hónap elején, hosszas tárgyalások után jutott egyezségre Olaszország és az EU.