Újabb géprendelésre készül a LOT Polish Airlines, a légitársaság az eddig megszokott Boeingeken kívül keskeny- és szélestörzsű Airbusok beszerzését is vizsgálja.
Rafal Milczarski, a lengyel légitársaság vezetője a Fly4free lengyel légiközlekedési szaklapnak adott interjújában ezt a Boeing MAX-okkal kapcsolatos problémákkal összefüggésben mondta. Szavai szerint a típusváltozat legkésőbb az év végén újra repülhet, és akkor a világ legbiztonságosabb repülője lesz.
A 737 MAX-probléma rendezése mellett viszont a társaság előkészített egy újabb beszerzést, mivel a varsói és budapesti bázis bővítéséhez nagyobb kapacitású és több gépre van szükség a mostaninál.
Jelenleg a 9-es Dreamliner a legnagyobb gépük, amely 294 utas szállítására képes.
A LOT tervei szerint jövőre naponta jár majd a Budapest-New York járat, emellett megmarad a szezonálisra átállított chicagói, és már most szeptemberben elindul a szöuli, ez mindenképpen plusz egy szélestörzsű gép Budapestre telepítését vetíti előre a már bejelentett, öt Embraer budapesti bázisra kerülése mellett.
Milczarski jelezte: már elindították a repülőgép-beszerzési folyamatot, bejelentés a jövő évben várható.
A keskenytörzsű flottát Airbus A220-asokkal vagy az E2-es Embraerekkel szeretnék felfrissíteni, a szélestörzsűeknél a Boeing 787-9-es és 10-es, illetve az Airbus A350-900-as vagy 1000-es harcol a LOT kegyeiért.
A beszerzés annyiban újdonság, hogy a lengyelek eddig a Boeing és az Embraer gyártmányait favorizálták ezekben a kategóriákban.
Rafal Milczarski elmondása szerint mindent a számok fognak eldönteni: az a típus fog nyerni, amelyik a leggazdaságosabban üzemeltethető.
Megjegyezte, hogy az A220-as és az E2 között kiélezett verseny várható. Pontos darabszámot a vezérigazgató nem közölt, annyit mondott, hogy nagy számban szeretnének gépeket rendelni.
A LOT legutóbb 15 darab Boeing 737 MAX 8-asra és 8 darab 787-9-es Dreamlinerre adott le rendelést.