Először tesztelték a legújabb generációs erőforrás technológiai demonstrátorát, a próbát kizárólag fenntartható üzemanyaggal hajtották végre.
A Rolls-Royce az Egyesült Királyságban lévő Derby-ben működő tesztpadján kizárólag fenntartható repülőgép-üzemanyag felhasználásával hajtotta végre a kísérletet. A 355 centiméter átmérőjű ventilátor-fokozattal rendelkező teszthajtómű próbáinak időtartamáról és a tesztek során elért maximális teljesítményről nem közölt részleteket a gyártó.
A cég 2014-ben jelentette be Ultrafan fejlesztési projektjét, a legújabb generációs hajtómű felépítése alapjaiban különbözik a gyártó eddigi erőforrásaitól, és számos új megoldást és technológiát használ.
A konstrukció 10 százalékos hatékonyságjavulást eredményez a Trent hajtóművek jelenlegi legfejlettebb generációjához, az A350-eseken alkalmazott Trent XWB-hez képest, a korábbi Trent modellekhez viszonyítva pedig 25 százalékkal hatékonyabb, valamint tisztán fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) is üzemeltethető.

Az Ultrafan áttételes megoldást is használ, hogy az erőforrás egyes fokozatai az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és nagyobb teljesítmény érdekében eltérő, a számukra ideális fordulatszámon forogjanak. A módszert a Pratt & Whitney GTF-hajtóműveknél már ismert, de ekkora méretű erőforrásnál először használják.
A gyártó közlése szerint az Ultrafan technológia skálázható, ezért mind a keskeny-, mind a széles törzsű repülőgépek következő generációinak hajtóműveként alkalmazható lesz. A tervek szerint az erőforrás a következő évtized közepén jelenhet meg a kereskedelmi típusokon, de a technológia egyes elemeit már a közeljövőben átültethetik a meglévő hajtóművekbe, a hatékonyság és az élettartam javítása érdekében.
