A versenyhatóságként eljáró Európai Bizottság hétfői közlése szerint magasabb repülőjegy-árakhoz vezethet és sértheti a piaci versenyt a Lufthansa-csoport kisebbségi részesedésvásárlása az olasz ITA Airwaysben.
A testület állásfoglalása szerint az ügylet veszélyezteti a versenyt az Olaszország és a közép-európai országok közötti rövid távú, valamint az Olaszország és az Egyesült Államok, Kanada, illetve Japán közötti hosszú távú útvonalakon, továbbá erőfölényhez juttatná az ITA Airwayst a milánói Linate repülőtéren. Ugyanakkor a közlés hozzáteszi, hogy az aggályok az ITA által üzemeltetett összes rövid és hosszú távú útvonal csak kis részét érintik.
Az Európai Bizottság a januárban megindított átfogó vizsgálata eredményeként fokozott nyomást gyakorolt a német légitársaságra, hogy az eddiginél jelentősebb vállalásokat tegyen az ügylet jóváhagyása érdekében.
A Lufthansa és az olasz kormány április 26-ig nyújthatja be új korrekciós intézkedéseit.
Az olasz gazdasági miniszter álláspontja szerint a bizottság túlzó feltételeket támaszt, amely aláássa az ügylet véglegesítését. A légitársaság közölte, hogy az ügylet a véleménye szerint erősítené a versenyt Európában és Olaszországban, ugyanakkor az előírt határidőn belül benyújtja a bizottságnak az új korrekciós intézkedésekre tett javaslatát annak érdekében, hogy az ITA Airways még az idei évben a Lufthansa-csoport részévé váljon.
Amint korábban megírtuk, a Lufthansa tőkeemelés során 325 millió euróért 41 százalékos részesedést vásárolna a jelenleg olasz állami tulajdonú légitársaságban, de később akár többségi, majd kizárólagos tulajdonossá is válna. A Lufthansa-csoport részeként az ITA önálló légitársaság maradna, saját vezetéssel és erős márkaidentitással.