Újra partnert keres az Embraer, de ezúttal egy kisebb céggel és projektekre állna össze a brazil repülőgépgyártó. Eközben a Boeinggel való viharos szakítás ügye már a bíróság elé került.

Francisco Gomes Neto, az Embraer vezetője a Reutersnek nyilatkozva azt mondta, nem akkora partnert keresnek, mint a Boeing és az üzlet értéke sem lesz akkora, mint az amerikai céggel. „Úgy gondoljuk, projektek mentén sokkal hatékonyabban találunk partnereket” – fogalmazott.

Fotó: Embraer

Az egyik ilyen lehetséges projekt a régóta tervezett új turbólégcsavaros gép kifejlesztése lenne, amelyre a Boeing-frigy alatt lett volna keret. Most viszont már nincs,

a koronavírus-járvány, és a szakítás miatt minden fejlesztést leállítottak, de megfelelő partnerrel újra neki lehetne vágni egy ATR-konkurens megtervezésébe.

Mivel a projektalapú megközelítés teljesen különbözik attól, amit a Boeinggel szerettek volna, Netónak most minden, ennek érdekében a cégnél véghez vitt változtatást vissza kell fordítania, és újraegyesítenie a divíziókat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Reuters korábban beszámolt arról is, hogy forrásai szerint kínai és orosz körök már vizsgálják, hogyan tudnának az Embraerrel együtt dolgozni. Ezeket az értesüléseket Gomes Neto megerősítette, bár hozzátette, aktív tárgyalást egyik féllel sem folytatnak.

A Boeinggel történt szakítás azért is viselte meg az Embraert, mert a brazil gyártónak nem volt B terve arra az esetre, ha valami mégsem úgy alakulna, mint ahogy azt eltervezték. A vezetőségnek ezért most az az egyik fő feladata, hogy új ötéves üzleti tervet készítsen a kereskedelmi gépekkel foglalkozó részlegnek.

Mint arról beszámoltunk, a Boeing áprilisban jelentette be, hogy eláll az Embraer kereskedelmi típusokat gyártó, illetve katonai részlegével való egyesülési tervétől. A Boeing arra hivatkozott, hogy a brazilok nem teljesítették határidőre a vállalt kötelezettségeket, utóbbi szerint viszont előbbi csak kifogásokat keres, hogy saját, megroppant anyagi háttere okán kihátráljon a 4,2 milliárd USA-dollár értékű ügyletből. A vita bíróságon folytatódik, egyelőre annyit tudni, hogy a Boeing kezdeményezte ezt.