Mindhárom nagy európai légitársasági csoport a lehetséges kérők között van, a portugál állam a cég 44,9 százalékos részesedését adná el egy vagy több befektetőnek.

Újraindul a TAP Air Portugal privatizációja, miután a portugál elnök aláírta az erről szóló kormányrendeletet.

Az állam összesen 49,9 százalékos részvénycsomag eladását tervezi, amelyből 5 százaléknyi részesedést a légitársaság dolgozói körében értékesítene, a fennmaradó 44,9 százalékra pedig befektetőt keres.

Az ajánlattevőket 60 napon belül előminősítik, majd első körben 90 napon belül nem kötelező érvényű ajánlatot kell benyújtaniuk a légitársaság legfeljebb 44,9 százalékos részesedésének megvásárlására.

Előzőleg a Lufthansa Group, az Air France-KLM, valamint a British Airwayst és az Iberiát is tulajdonló International Airlines Group (IAG) jelezte érdeklődését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A TAP erős járathálózattal rendelkezik Európa és Brazília, illetve az egykori portugál gyarmat afrikai országok között, ami mindegyik érdeklődő légitársasági csoport számára vonzó.

Az előző kormányzat már 2023-ban elindította a privatizációt, ám a kabinet lemondása és az átláthatóság hiánya miatti elnöki vétó következtében az új kormányra maradt a folytatás.

A légtársaságot előzőleg 2015-ben egyszer már eladta Portugália, ám 2020-ban visszaállamosították, majd több alkalommal is állami segítségre szorult a járvány évei alatt, és szerkezetátalakítási programot is kénytelen volt végrehajtani, amelynek köszönhetően a 2022-es évet már nyereséggel zárta.

A TAP a tavalyi évben több mint 16 millió utast szállított 99 repülőgépből álló fő flottájával és mintegy 8000 munkavállalót foglalkoztat. A légicéghez tartozik a 19 géppel rendelkező, regionális járatokat üzemeltető TAP Express leányvállalat.

Fotó: AIRportal.hu