A légiközlekedési iparág bűne, hogy business osztályon repültet embereket, és meghagyja a nem hatékony légitársaságokat, technológiákat – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Bloomberg TV-nek, de beszélt a Brexitről és a diszkont cége pénzügyi teljesítményéről is.
A magyar hátterű diszkont légitársaság, a Wizz Air alapító-vezérigazgatója, Váradi József a Bloomberg TV környezetvédelmi aggályokkal kapcsolatos kérdésre elmondta: a „flightshame” (repülési szégyen) elnevezésű mozgalom egyáltalán nem látszik az utasforgalmukon.
Egyébként is, az egy utasra vetített kibocsátási szintet alapul véve a Wizz a legzöldebb légitársaság, és a tervek szerint 2030-ig további 30 százalékkal csökkentik a fejenkénti károsanyag-kibocsátást – tette hozzá.
Megjegyezte: szerinte az iparág nem abban hibás, hogy az árazással generálják az utasforgalmat, hanem abban, hogy business osztályon repültet embereket és fenntartja a nem hatékony légitársaságokat, technológiákat.
A Brexittel kapcsolatban Váradi József arra számít, hogy nem lesz különösebb hatása a légiközlekedésre, London most is a világ legnagyobb légiutazási piaca, és ez belátható időn belül nem fog változni.
Elmondása szerint ezért is helyeznek a közeljövőben nagy hangsúlyt a London környéki reptereken való bővülésre.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a kedvező piaci körülmények miatt megemelték a pénzügyi év végre várható adózott eredmény sávjának alsó határát. Korábban 320-350 millió euró közötti eredményt vártak, de Váradi József szerint reményeiket felülmúlta eddig a légitársaság eredménye, ezért a profitvárakozás alsó sávját 335 millió euróra növelték.
A Wizz Air a szeptember 30-án zárult első pénzügyi félévében 371,5 millió euró adózott eredményt ért el, 87,1 százalékkal jobbat, mint tavaly ugyanilyenkor. Az utasforgalom ugyanebben az időszakban a múlt évihez képest 17,9 százalékkal 22,1 millióra nőtt.