Teljesítette szűzrepülését a Kamov Ka-32A11M tűzoltóhelikopter prototípusa, közölte az orosz állami Russian Helicopters gyártó.
A Kamov Ka-32A11M helikoptert új hajtóművekkel, az Ansat és a Mi-38 típusoknál már kipróbált modern pilótafülkével és avionikai rendszerekkel, valamint továbbfejlesztett elektromos és tűzoltó berendezésekkel szerelték fel.
Az erősebb VK-2500PS-02 típusú hajtóművek jelentősen javítják a helikopter teljesítményét, ami különösen a forró éghajlatú területeken vagy magashegyi terepviszonyoknál előnyös az üzemeltetők számára.
Az újfajta tűzoltórendszer elektromosan fűtött, így akár mínusz 20 Celsius-fokig képes működni, automatikusan 4 tonna vizet tud mintegy 60 másodperc alatt felszívni, emellett további 400 liter habképző anyagot is a fedélzetére vehet, amelyet vízágyú segítségével, célzottan juttathat az oltandó területre.
A tanúsítás megszerzése 2023-ban várható, a helikoptert külföldi vevőknek is kínálják majd. A koaxiális, egymással ellentétesen forgó rotorlapátokkal felszerelt típus rendkívül jól manőverezhető, és stabil függeszkedésre képes még nagyobb szélben is, így tűzoltási feladatok mellett teheremelésre, kutatási és mentési feladatokra, valamint teherszállításra is kiválóan alkalmazható.