Számos tényezőt okolt a Lufthansa, hogy a német légitársaság tavaly 94 millió euró mínuszt hozott össze, bár a teljes vállalat 1,4 milliárd euró profitot termelt.

Carsten Spohr, a Lufthansa Group vezérigazgatója a cégcsoport 2024-es pénzügyi eredményeiről tartott tájékoztatón a márkaadó légitársaság veszteséges működését, valamint a konszern csökkenő üzemi eredményét a sztrájkokkal, a növekvő költségekkel, a világszerte bővülő kapacitások miatti olcsóbb jegyárakkal, valamint az új generációs repülőgépek átadásainak késésével indokolta – írja az aero.de portál. Utóbbi azt jelentette, hogy régebbi, kevésbé gazdaságos példányokat a tervezettnél tovább kell üzemeltetniük.

A gazdasági beszámoló szerint a Lufthansa-csoport történelmi rekordot elérve 37,6 milliárd euró összbevételt ért el 2024-ben, 6 százalékkal többet, mint tavalyelőtt, az üzemi eredmény viszont 1,6 milliárdra, a nyereség 1,4 milliárdra csökkent a megelőző 2,7 milliárdról, illetve 1,7 milliárdról.

Az üzemi eredményeket tekintve a Swiss 800 millió eurós, a Eurowings 200 milliós, a Brussels Airlines 60 milliós, az Austrian pedig 76 milliós pluszt ért el. A taglégitársaságok összesen 131 millió utast szállítottak, 7 százalékkal többet, mint 2023-ban, a járatok átlagos kihasználtsága 83,1 százalékot ért el a tavalyelőtti 82,9 százalék után.

Forrás: Lufthansa Group

A Lufthansa Technik, valamint a Lufthansa Cargo is növekvő üzemi eredményről számolhatott be: előbbi 635 millió eurót (2023: 628 millió), utóbbi pedig 251 milliót (tavalyelőtt: 219 millió) hozott össze.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ami a flottamegújítást illeti, a konszern idén 26 új generációs repülőgép érkezésével számol: kilenc Boeing 787-9-es, három Airbus A350-900-as, tíz A320neo és négy A321neo átadását várja.

Jelenleg 14 darab Lufthansának szánt Dreamliner áll a Boeing charlestoni üzemében, mert az új üzleti osztályú ülések hatósági engedélyének hiányában nem kerülhetnek a légitársasághoz.

A közeljövő flottaterveiről az aero.de másik cikke azt írja: az elkövetkező években 15 A350-1000-es, 24 A350-900-as, 34 Boeing 787-9-es, 20 Boeing 777-9-es és hét 777-8F áruszállító mellett 40 Airbus A220-300, 40 A320neo, 22 A321neo és 40 Boeing 737 MAX 8-as érkezését várja a csoport.

Az opciók révén ezeken felül további 25 A350-1000, 13 Boeing 787-es és 24 Boeing 777-9-esen kívül 20 A220-as, 40 A320neo és 60 Boeing 737 MAX 8-as is bővítheti a gépparkot.