Törölte 22 darab Boeing 787-esre szóló megrendelését az Aeroflot, az orosz nemzeti légitársaságnál eközben megkezdődött az Airbus A330-asok kivonása az A350-esek érkezése előtt.

A Seattle Times a Boeing rendelésállományának minapi frissítésében vette észre a turpisságot: eltűnt onnan az Aeroflot 18 darab 8-as és négy 9-es Dreamlinere, ezek helyébe érkezett viszont az Air New Zealand nyolc 787-10-esekre szóló szerződése.

Az Aeroflot még 2007-ben rendelte meg listaáron számolva 5,5 milliárd dollárért az új generációs Boeing-szélestörzsűeket, de a visszamondás már korábban is felmerült a késedelmes szállítás miatt.

Sorban készülnek a Dreamlinerek Everettben. Átalgosan két hét alatt végeznek egy géppel. Fotó: AIRportal.hu

A Boeingnek azonban a Seattle Times szerint elég nagy fejfájást okoz ez a relatíve alacsony megrendelés szám, mivel az everetti és charlestoni gyárak 14 darabos havi rátával készítenék a szélestörzsű gépet, egymás között 50-50 százalékos felosztásban. A Dreamlinerekből összesen eddig 1450-et kértek, és még 556 szerepel a rendelésállományban.

Ez viszont azt is jelenti, hogy a 787-es gyártósoroknak már csak mintegy 20 hónapra lehet munkája.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mivel a Boeing nem szeretné csökkenteni az összeszerelési ütemet, most azon dolgozik, hogy minél több megrendelést gyűjtsön be. A cég honlapján elérhető adatok szerint lemondásokkal együtt idén eddig 38 Dreamlinert értékesítettek.

Az Aero.de portál eközben arról számolt be, hogy az Aeroflot megkezdte az Airbus A330-asok kivonását, mivel többszöri halasztás után jövőre megérkeznek az első A350-esek a flottába. A VQ-BCQ lajstromjelű, 10 éves A330-300-ast adatbázisok szerint szeptember 29-én vonták ki a flottából, a német szaklap szerint egy nappal később Hongkongba repült műszaki átvizsgálásra.

A képen látható, végül meg nem valósult A350-800-as helyett a -900-as változatból kap az Aeroflot. (Forrás: Airbus)

Még ebben az évben további két A330-300-as távozik a most 20 darabos flottából, amelynek mérete 2021-re 12 darabra csökken.

Az első A350-es jövő márciusban érkezhet meg a seremetyjevói bázisra, amelyet 13 további példány követ, ha az Aeroflot nem hívja le másik 14 darabra szóló opcióját.