Alig tizenkét éves az a két ultra nagy hatótávú Boeing 777-200LR, amelyeket az Etihad Airways kivont a flottájából, de mivel a jelek szerint nem kellettek senkinek további üzemeltetésre, nemsokára szétbonják őket.

Az abu-dzabi légitársaság, az Etihad Airways flottájából kivont Boeing 777-200LR típusú gépek közül kettőt nemsokára szétbont egy erre szakosodott cég – írja a Flightglobal.

A megsemmisítendő Triplahetesek alig tizenkét évesek, és a most gyártásban lévő generáció példányai közül az elsők, amelyekre ez a sors vár.

Az egykori A6-LRC lajstromjelű, MSN36302 gyártási számú, 2007-es példány lesz az első a bontóban, január 12-én érkezett meg a brit Cotswold repterére a munkát végző Air Salvage cég közlése szerint. A másik példány az MSN36300 gyártási számú, A6-LRA lajstromjelű lesz, amelyre már biztosan ugyanez a sors vár.

Az Etihad Airways A6-LRA lajstromjelű Boeing 777-200LR típusú gépére is bontás vár (Forrás: Wikimedia Commons)

A jó ideje pénzügyi gondokkal küzdő, stratégiáját átgondoló Etihad az adatbázisok szerint mind az öt ilyen gépét leállította 2018 első felében, egyébként az Air Indiától szerezte be őket még 2014-ben. Az információk szerint, az új tulajdonos személye alapján még további példányokra is a bontás várhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelenlegi generációt alkotó 777-300ER, 777-200LR és a cargo-változat 777F egyaránt a Boeing 2000 utáni típuskorszerűsítése révén született meg. Az előbbi 2004-ben, az utóbbi 2006-ban állt először szolgálatba, az ezen alapuló áruszállító pedig 2009-ben.

Míg azonban a 777-300ER sikeresnek bizonyult, nagyjából 800 példány áll jelenleg forgalomban, a rövidebb -200LR-ből csupán 59 készült el.

Ez ugyanakkor vélhetően legfeljebb presztízsveszteség. Mert ahogyan az amúgy sikeres típuscsaládok kevéssé kelendő változatainál (például az Airbus A319neója, de a Boeing saját 737 MAX 7-ese is ilyen), a 777-200LR-nél feltehetően szintén nincs, avagy nem mutatható ki pénzügyi veszteség, a többi változaton elért nyereség és a közös fejlesztési platform (tervezés, gyártás, alkatrészellátás stb.) miatt.

A három változat számos ponton egyezik: megnövelt teljesítményű GE-hajtómű, áttervezett szárnyvég (úgynevezett raked wingtip, a szárny legvége erősebben nyilazott, mint a többi része) és futóművek, szerkezeti megerősítések és a tehertérben póttartályok. Ennek révén a -200LR mintegy 16 ezer kilométeres utak teljesítésére alkalmas, és három osztályos standard, gyári elrendezésben 301 utast szállíthat.